Lærerne skal lære om spill i skolen!

ENDELIG! Selv har jeg holdt en rekke foredrag i barnehager, skoler, for kommuner om hva spill står for i dag og spesielt barnespill. For i dag finnes det utrolig mange gode spill som gir både god pedagogisk læring i tillegg er mye mer moro enn å sitte å lese fra en kjedelig lærebok. I det siste har det vært en del i media om at elever (gutter) som spiller er dårligere lesere. Derfor er det nå litt moro å se at det blir sendt ut brev til alle skoler hvor lærer bli flinkere til å bruke spill i opplæringen.

Jeg jubler høyt og vet at dette kan sørge for at spill blir (enda) mer akseptert som noe nyttig og ikke så negativt som mange vil ha det til. Jeg har jobbet med dette temaet i mange år nå og endelig får jeg/vi gjennomslagskraft for at spill faktisk i dag kan brukes på en fornuftig måte i skolen. Så det er nok ikke umulig at det nå blir enda flere foredrag på meg i tiden fremover noe jeg selvsagt håper og liker veldig godt. For det å forkynne om spilling som noe sunt er det beste jeg vet. Spesielt når du vet at noen av de du forkynner for er anti-spillere og du ser hvordan de virkelig blir solgt til at spill faktisk er “sunt” på mange måter. Dette er og blir en stor dag.

Ellers er jeg spent på å se hva fremtiden bringer og om det blir mer spill i skolen. Hva tror du? Er dette veien å gå for å “bedre” opplæringen på skolen med blant annet spill?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top