Sjokolade sunnere enn frukt!

I alle fall når det kommer til mørk sjokolade, så er faktisk den sunnere enn frukt. Er ikke det herlig å tenke på. Amerikanske forskere sier nemlig at den mørke sjokoladen inneholder faktisk flere sunne plantekomponenter og antioksydanter enn hva frukt gjør og det er ganske så oppsiktsvekkende for å si det slik. Dette gjør faktisk den mørke sjokoladen til en form for “superfrukt”.

I tillegg innholder den mørke sjokoladen langt flere næringsstoffer enn det man tidligere har trodd.

Så nå skal jeg på utkikk etter mørk sjokolade, for jeg skal ærlig innrømme å si at jeg er avhengig av sjokolade eller “lykkolade” som noen kaller den.

Hva med deg – spiser du sjokolade eller klarer du å holde deg unna?

Foto: illustrasjonsfoto: Colourbox

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

7 thoughts on “Sjokolade sunnere enn frukt!

  1. Spiser kun premium med 70% , 86% eller sjokolade uten tilsatt sukker 😛 Og kanskje jeg skal begynne å unne meg premium mørksjokolade med mousse en gang i blandt 🙂

  2. Jeg må ha sjokolade. Jeg er en skikkelig godtegris, men har sterk forbrenning, og kan tillate meg det. (av og til)

  3. Det var godt å få dette “bekreftet”.
    Jadda, jadda, jeg spiser sjokolade. Ganske masse sjokolade til tider.
    Om jeg er veldig sunn, vil jeg vel ikke påstå, men jeg veier det
    samme i dag som den dagen jeg stod til konfirmasjon, så jeg er
    ikke blitt tjukk av sjokolade ihvertfall. Ikke bare at jeg spiser sjokolade, men
    jeg gjør det på den tiden av døgnet når man ikke skal spise i det hele tatt, nemlig
    på natta :))
    Våkner opp og styrter inn i langskapet på kjøkkenet, gomler sjokolade og drikker melk.
    Raper en god melkerap, og legger meg igjen. Digg !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top