Bilspill jeg gleder meg til!

Selv er jeg en stor bilspillentusiast og gleder meg hver gang et nytt bilspill blir annonsert. I år kommer det flere bilspill som jeg gleder meg stort til og deriblant finner vi SHIFT 2: Unleashed. Dette er et bilspill som havner innunder sjangeren simulator og hvor kjørefølelsen av bilene er utviklet til å føles ut som i virkeligheten. Utvikleren Slightly Mad Studios sammen med EAs folk har brukt mye krefter på å gjøre spillet så gjennomført som mulig og det som en simulator. Derfor er det med stor spenning at jeg nå snart får prøve spillet som lanseres til Xbox 360, PS3 og (heldigvis) til PC den 24. mars.

Et annet bilspill som faktisk dukker opp tidligere, er Test Drive Unlimited 2. Etter å ha sett en tonnevis trailere, skjermiser og lest mange artikler, er jeg nå ikke i tvil om at dette bilspillet kommer til å underholde meg i lang, lang tid fremover fra lanseringen 11. februar. Dette spillet vil nok havne mer eller mindre innunder arcadesjangeren. For selv om man føler forskjell på de forskjellige bilene i spillet, så er ikke dette på langt nær målet som i f.eks. Shift 2: Unleashed. Det som igjen kjennetegner Test Drive Unlimited-serien er grafikken og sist men ikke minst det at utvikleren Eden Studios har lagd et landskap som er tilnærmet tro mot den virkelige verden. For i Test Drive Unlimited 2 skal du cruise rundt på partyøyen Ibiza. Herlig og gjett om jeg gleder meg stort.

I november i fjor ble Gran Turismo 5 lansert og spillet ble både godt mottatt og noen ble skuffet over det. For dette spillet skulle være Sonys svar på Microsofts Forza Motorsport-serie. Noen mente at Gran Turismo 5 ikke hadde de egenskapene og mulighetene som i Forza 2 og at kjøreegenskapene på langt nær kunne sammenlignes med Microsfots bilspill. Selv har jeg spilt begge spillene og synes begge er unike på sitt eget vis. Grafikken i Gran Turismo 5 er fet, mens skademotoren er bedre i Forza.

Selv vil jeg helst spille bilspill på PC og bare det å dra frem mitt Logitech G27 gjør at opplevelsen blir en helt annen. Kjøre på med maks grafikk og kjenne fartsfølelsen gjøre meg mo i knærne. Det er nesten ubeskrivelig opplevelse for å si det slik. For meg er det å spille bilspill på PC-en noe stort og derfor er jeg lei meg når spill som Forza Motorsport 2, Gran Turismo 5 ikke kommer til PC, noe det burde.

Hva med deg – er du like glad i bilspillsjangeren eller er det andre spillsjangere som frister mer? Hvem synes du er best mellom Forza Motorsport 2 eller Gran Turismo 5. Er det andre bilspill du ser frem til i tiden som kommer?

Skjermbildet stammer fra Shift 2: Unleashed!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top