Pepsi Max gir deg hjerteproblemer!?

Alt i vårt samfunn, uansett hva du en spiser eller drikker så er det farlig. Nå har amerikanske forskere funnet ut at all lettbrus (drikker uten sukker) faktisk er farlig og kan gi hjerteproblemer over lengre tids bruk. Årsaken er at de i denne typen drikker er tilsatt mer sodium samt andre “skumle” tilsetningsstoffer og som “kan” gi hjerteproblemer. Så for de som tror at de gjør kroppen en vennetjeneste med å drikke sukkerfri brus, gjør det tvert motsatt.

Selv drikker jeg ikke så mye sukkerfri brus og når jeg først koster på meg brus så er det av skikkelig vare. Jeg drikker all slags typer og er ikke kresen når det kommer til leskedrikker med eller uten sukker.

For ikke lenge siden skrev jeg at mørk sjokolade var sunt med de enorme mengdene antioksidanter, så det er litt i skuddet med slik forskning og de negative og positive følgene med det vi spiser/drikker “usunt”.

Kommer du til å holde deg unna sukkerfri leskedrikk etter at amerikanske forskere har funnet ut at disse kan gi hjerteproblemer? Selv tenker jeg ikke så mye på dette og drikker det jeg føler for, det finnes altfor mye som er farlig og man må jo leve også eller hva?

What are you waiting for? Jo, hjerteproblemer…!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Pepsi Max gir deg hjerteproblemer!?

  1. SV; Jo takk 🙂 Jeg vet det veldig godt at noen liker den jeg er, og at jeg skal være fornøyd med meg selv og ikke tenke så mye på det. Men når jeg føler meg så ensom og savn på sosialitet og menneskene jeg omgikk på ungdomskolen er det ikke så mange andre enn meg selv jeg kan gjøre meg fornøyd med. Så min måte å være fornøyd med meg selv på blir å fiksere på kroppen. Før var det å spre glede, men jeg er ikke så down for det lenger etter som vgs ikke er noe annet enn et ork og strev og stress med lange skole dager. Men jeg vet det er viktig å tenke at det finnes alltid noen som er glad i meg for den jeg er og liker akuratt det utseende jeg har. Det har jeg mange ganger sakt til andre også, men jeg gjør virkelig mitt beste for å komme ut av denne teite hverdagen 🙂
    Men takk for det du skrev, det blir litt anderledes å høre det selv og ikke skrive det selv 🙂

  2. Takk for at du liker bloggen min da. Jeg skjønte ikke hva du mener, du skriver tusen takk for fine meldinger jeg har skrevet tiil deg på din blogg osv, altså fra meg? Du mener vel takk for at jeg skriver tankefulle meldinger osv på min blogg om dette med jenter og gutter som blogger at alle skal få låv til å blogge uansett om vi er gutter eller jenter, ingen forskjeller skal gjøres på det 😀
    Jeg også kommenterer tilbake til folk når jeg har tid og ser det folk skriver til meg. :)) Bra du leser både jenteblogger og gutteblogger 🙂

  3. Tusen takk. Setter stor pris på det du skrev 🙂 Og jeg gleder meg til gleden kommer, og det skal ikke annet enn å lete og finne og sette pris på de små gledene en finner 🙂

  4. Viktig å drikke lightbrus, for det legger seg ikke magen, at det er usunt for resten av kroppen spiller vel ingen rolle? Er det ikke viktigst i dagens samfunn å se bra ut på overflaten? 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top