Gutter er helter, mens jenter er horer!

I dagens samfunn så vet alle at jenter og gutter er forskjellige. Om vi kommer fra ulike “planeter” er ikke umulig og vi gutter tenker forskjellig fra hva jenter gjør, men en ting har jeg ofte lurt på og det er hvorfor jenter blir omtalt som horer når de er ute på byen og havner i senga med en ny hver gang, mens når guttene gjør det samme så blir de omtalt som “studs” og blir fort populære av begge kjønn. Hvorfor denne forskjellen?

Her er et eksempel:

Girl: It’s odd how society sees things. Let’s say if a guy sleeps with all these girls “he is the man”, but if a girl does, she is a total slut or whore. Is society sexist?

Boy: Well, think about this way, If a key can open a bunch of locks, it’s viewed as a master key and is awesome to have, but if a lock is opened by a lot of different keys, well that’s a pretty shitty lock if you ask me. 

Stemmer dette bildet eller burde det bli en endring i hvordan man oppfatter jenter og gutter om de er flyfiller og hopper i høyet titt og ofte? Hva mener du?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

11 thoughts on “Gutter er helter, mens jenter er horer!

  1. Sv. takk for mange kommentarer på min blogg : )
    Men ja, det der diskuterte vi i går. Og det er ganske sykt. Vel ser poenget til gutten, meeeen det er fortsatt ikke rett at det skal være slik. Enten får de slutte å bry seg med hvor mange de ligger med, eller så får alle skjerpe seg. blir gutter casanova skal jenter bli det, blir jenter “puta” skal gutter bli det.

  2. Det er helt på tryne. Men heldigvis virker det som om at flere og flere jenter viker bort fra slike mannfolk som er “horebukker” og rundbrennere faktisk. Jeg tenker selv, hadde min nåværende kjæreste vært på 60-70 jenter før meg, så hadde jeg ikke engang tillatt meg selv å bli kjent med han. jeg synes det sier ganske mye om personligheten til en person om man “horer” rundt med utallige sexpartnere. Men, det er nå min mening. Jeg er ganske “ordentlig” på akkurat det der:-) hehe. Men at jenter er horer og gutta er kongen, det er så jævla sykt at det er sånn. men, sånn er det dessverre.

  3. sv: Så koselig! Nå blir hun sikkert glad 🙂
    Jeg synes det er latterlig at det skal være sånn. Jeg synes både gutter og jenter som går til sengs med nye hver helg er horete.

  4. Re:
    Kjekt å høre at du synes det! 😉
    – Hadde det vært status for jentene å ha sex også, hadde alle hatt sex med alle. Noen må jo holde befolkningen tilbake? :p

  5. Sv: Ja, WOW er sinnsykt bra. Og ja, veldig avhengighetsskapende, det har jeg selv merket. Er litt dumt at det tar så lang tid å få bra “gear”, heh. Er alltid slik at når jeg “endelig” har fått tak i noe av det beste, kommer det en oppgradering og nytt “gear”. I tilegg når den nye oppgraderingen kommer gjør de det slik at det blir lett å få ta i det som var bra i den forrige oppgraderinga. En kompis av meg spiller av den grunn alltid bare på slutten av alle oppgraderingene, jeg selv, klarer ikke holde meg unna enda. Battlefield 3 ser veldig bra ut også, blir sikkert så jeg kjøper det. Kan spille det i de periodene jeg bli litt lei av WOW, hehe. Sjekket nettop den andre nettsiden og må si jeg bare blir mer og mer imponert av deg:) Hehe. Ha en fin dag!

  6. Lenalinnea: Sykt bra at du liker WoW 🙂 Spiller det selv.
    Min mening om det at gutter blir helter og jenter blir horer er at jeg ikke kunne brydd meg mindre lenger. Det er bare slik samfunnet har blitt, og viss du vil holde deg unna “horestatusen” så du nok bare holde deg unna tusenvis av sexpartnere. One night stands har blitt en naturlig del av samfunnet nå, noe jeg synes er litt dumt. Selv har jeg prøvd å finne meg en anstendig gutt/mann en stund, men alle de som begynner å “like meg” ender opp med at de får seg noe og stikker av. Jeg tror gutter har sex bare for å score og telle, jeg. Jentene faller på trikset og blir sett ned på etter hvert fordi vi går i den fella hver gang. Nå snakker jeg generelt,for her fins visse unntak. Ikke aaalle gutter er like, men mange går under den kategorien 🙂

  7. Dette er noe jeg bekymrer meg masse over. Fordi jeg tror det faktisk er jentene sin feil. Damer må skjønne at de ikke er horer, så lenge de bare er stolte over sexlivet sitt. Akkurat som menn. Horer er bare et begrep mennesker har funnet på. Det finnes jo ikke i realiteten. Både kvinner og menn vil ha sex.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top