Petter Northug spiller Counter-Strike!

Etter å ha lest nyheten på VG.no fikk jeg bekreftet noe jeg lenge har visst. Petter Northug er faktisk en “gamer” og har vært det i en del år nå. Dette er kjempemoro og artig at skikongen også er gamer. Selv mener jeg det er veldig positivt å game litt uansett hva du driver med om du er skikonge eller konge for et land. For er det en ting man oppnår med å spille, så er det å få tankene på noe annet en liten stund.

Dette er viktig, for livet består av vanskelige valg, mye stress og selvsagt også mye glede. Men inn i mellom kan det å spille litt være det som gir deg gnisten til et godt liv. Jeg vet om mange som på en måte “trøster” seg med å spille og som sliter i det daglige liv. De sier de finner finner mye glede i spillingen. Man skal ikke overdrive spillingen, men også gjøre andre ting, men er det ting som butter så ta deg en runde fremfor konsollen, PC-en eller den håndholdte dippe dutten din og tankene farer av sted til noe mer hyggelig.

Under fjorårets The Gathering stilte altså Petter Northug opp på CS-spilling. Dette var et samarbeid mellom sponsoren hans Amentio og produsenten SteelSeries. Faktisk kunne flere fortelle meg at han har spilt Counter-Strike siden 2003-2004. Under datapartyet i Vikingeskipet spilte Petter blant annet sammen med verdens beste i CS, Patrik “f0rest” Lindberg og de gjorde hva de kunne for å holde horder av blodtørstige CS-n00bs borte fra skalpen deres. De klarte seg faktisk veldig bra, men de fikk også litt juling for å si det slik…

Hva mener du – er det sunt for alle å spille og er det spill som passer bedre enn andre? Ble du overrasket over at Petter Northug var en “gamer” og spiller CS?

Bildet under stammer fra Adressa.no

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Petter Northug spiller Counter-Strike!

  1. Har du lyst på en gratis iPhone 4?
    Stikk innom her da vell.. http://bit.ly/hbobs2
    Hver dag vinner 10 brukere, og du som blogger har stor mulighet for å vinne.
    Alt du trenger å gjøre er å skrive inn telefonnummeret ditt i boksen også aktivere via facebook.
    Alt er 100% gratis.

  2. Hehe, moro info! 😀
    sv: Vi har jo hatt mye om hms og sånt, siden jeg går naturbruk/landbruk og gartneri, men tenker aldri over løft og slikt når det kommer til stykket.. selv om det er litt dumt av meg å ikke tenke over glemmer jeg det rett og slett. God natt til deg også, sov godt og drøm søtt! 🙂 hehe

  3. Hehe, jeg vil gjerne være med å spille med dere, så bare si ifra, er enda en god stund til BF3 kommer ut enda da men:) Vt, meg og en guttegjeng høres kjempe koselig ut, hehe. Gøy å høre at Northug spiller CS da, han er jo bare et vanlig menneske han også, godt å høre han bruker tiden på noe bra også, og ikke bare trening, hehe neiida. Ha en fin lørdagskveld:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top