Jeg hekle! Tror det byr på problemer!

Forleden dag fikk jeg litt av en pakke i tollpost og i pakken lå det et spill (som jeg gledet meg til), nemlig Kirby’s Epic Yarn til Wii. Sammen med spillet lå det også en to poser garn, heklepinne, samt en beskrivelse for hvordan man skal hekle Kirby. Tror dere jeg kan hekle? Nei, definitvt ikke, selv om jeg faktisk nesten klarte verdensrekorden i fingerhekling med over 8000 meter. 

Men tilbake til det spennende spille. Liker du Super Mario? Dette spillet er bygd opp nesten på samme måte i ren plattformsstil med hopp og sprett. Du bruker Wii-moten på en genial måte og det er slettes ikke vanskelig. Etter noen timer med spillet er jeg faktisk oppslukt og kan ikke legge det fra meg (foruten å skrive en blogg da). Spillet er søtt, det er sjarmerende og har stil.

Her er en liten beskrivelse av spillet plukket ut fra siden til Nintendo:
Kirbys første plattformspill til konsoll siden Nintendo 64-tiden introduserer en utrolig ny look basert på animert garn, og en verden laget av tøy og tekstiler. Denne kreative vrien er vevd direkte inn i spillets gameplay, og lar den evig-transformerende Kirby innta en rekke forskjellige nye former. Dette er et plattformspill uten sidestykke som lar deg utforske både høyt og lavt etter skjulte gjenstander og spennende eventyr. Kirby’s Epic Yarn kan tilby følgende:

  • Verdenen er ikke bare fantastisk å se på, men også høyst interaktiv. Å trekke i løse snorer vil kanskje avsløre hemmelige områder. Når Kirby bokstavelig talt går bak scenen, vil den virtuelle tekstilverdenen bøye og flytte seg for å vise hvor han er.
  • Takket være sin allsidige form som garnnøste, kan Kirby innta en rekke forskjellige former både når han utfører vanlige handlinger, samt når han forvandler seg til kraftige kjøretøy. Når Kirby løper, fyker han framover som en bil. I vann forvandler han seg til en u-båt. Av og til kan han til og med forvandle seg til en massiv robotbeltevogn, en UFO og andre kjøretøyer.
  • To spillere kan spille gjennom hele spillet sammen.
  • Edelstener og samlegjenstander er skjult rundt om i spillet, klarer du å finne dem alle?

Dette spillet vil jeg anbefale alle og nå skjønner du sikkert hvorfor det også var med garn…

Er dette et spill du ville ha likt eller er det andre spill du heller ville ha spilt? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Jeg hekle! Tror det byr på problemer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top