Jeg ble stoppa av politiet!!!

Er det flere som opplever sommerfugler i magen når man ser lovens lange arm stå på kanten av veien med et stoppskilt? Jeg blir helt skjelven hver gang dette skjer og det om jeg vet at alt er bare fryd og gammen.

Det er noen år siden jeg ble stoppet og da var det virkelige noe feil med bilen. Dette skjedde rett etter at jeg hadde tatt lappen og lånte bilen til foreldrene mine. Lite visste jeg at bilen jeg kjørte hadde et dårlig bakdekk. Jeg sa til politiet som hadde stoppet meg om at jeg lånte bilen av foreldrene mine og at jeg søren meg ikke visste om denne tilstanden. Selvsagt burde jeg ha sjekket det opp, men trodde at den var i skjønneste orden i og med at foreldrene mine var veldig nøye på dette. Jeg fikk bare beskjed om å bytte til et bedre dekk og komme på lensmannskontoret på Snåsa for visning et par dager etterpå. Med det slapp jeg en bot – heldigvis. Ellers har jeg mange, mange ganger blitt stoppet og da uten at noe har vært galt. Jeg heller ikke blitt stoppet eller fotografert med for høy fart, for i trafikken prøver jeg å være varsom og kjøre fint etter forholdene.

I går var politiet på farten for å se om vi brukte bilbeltet. Dette er noe jeg er veldig nøye med og kjører ikke en meter før alle sammen har fått på seg bilbeltene. Med mange barn er det et ansvar ovenfor de at vi er nøye med dette. For noen andre ble det derimot en dyr dag, for da jeg kom på skolen, så jeg en som hadde blitt stoppet og hvor politiet holdt på å skrive ett eller annet.

Det er viktig å holde både fartsgrenser og kjøre sikkert og varsomt. Det er noe som er überviktig i mine øyne.

Hva med dere – har noen av dere blitt stoppet av lovens lange arm eller har dere sittet på med noen som har blitt stoppet og fått en saftig bot?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Jeg ble stoppa av politiet!!!

  1. sv; Tusen takk for kommentaren! Jeg må bare prøve så godt jeg kan å prøve å se fremover! 🙂
    Nei har ikke sittet på med noen som har blitt stoppet for det. Selv har jeg jo ikke lappen, er 15 år :p

  2. UFF…jeg ble stoppet med mobilen hånden og uten bilbelte, det skjer IKKE igjen for å si det sånn! Når det er sagt, så blir jeg ikke nervøs når det er politi i gata 🙂
    Sv; Jeg donerer jo penger jeg også, men jeg kan bare ikke engasjere meg i alt som skjer her i verden. Sånn er det bare 🙂

  3. Jeg blir redd med en gang jeg ser politiet, til tross for at de er her for å beskytte sånne som meg.
    sv: tusen takk for det! 🙂 God helg til deg også!

  4. Jeg har ikke lappen, men merker likevel det kribler i magen hver gang jeg ser politi langs veien. Kan ikke huske å ha sitti på med noen som har fått bot, men faren min fikk beskjed en gang om å bytte førerkort – siden det var for gammelt. Er alltid nøye med bilbelte selv og :- )

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top