Vi blir bombadert av skumle virus!

Jepp, for øyeblikket blir vi dessverre bombadert av virus og trojanske hester. Mange virus vil gjerne inn på våre PC-er og fucke opp alt sammen og poppe opp med beskjeder om at vi har virus og må kjøpe dette programmet for å bli kvitt det. Har du opplevd dette selv? Nye store virus har gjort sin innkomst på mange millioner PC-er verden over. For en liten stund siden tettet Microsoft igjen et megahull i Windows. Hullet som ble tettet igjen kunne la virus komme inn på maskinen bare ved å være tilkoblet internett.

Dessverre er det mange som ikke oppdaterer seg og dette medfører at slike virus spres over alle hauger og infiserer maskiner over en lav sko. Det første du skal gjøre er selvsagt å oppgradere Windows med de “updates” som dukker opp. Så skal du sørge for å ha et godt virusprogram som kan ta noe av elendigheten. Har selv opplevd at virusprogrammet ikke har hjulpet, men stort sett går det bra.

Dette viruset som alle virusselskapene snakker om er Conficker. Viruset har ikke gjort noen skade, men maskiner har blitt infisert likevel. Mange tror at dette viruset kun er en forsmak på hva vi har i vente og at viruset ikke var planlagt i å gjøre noe skade nå, men at de som har programmert viruset bare ville sjekke ut “mulighetene”. Deretter regner virusselskapene at de som lagde viruset vil selge det til kriminelle som vil utnytte det maksimalt.

Jeg hater virus på PC-en og irriterer meg at noen kan være så ondskapsfull å lage slike ting. Måtte de få svi selv en gang…

Hvordan er det med deg? Er du godt sikret mot virusangrep og hva bruker du for å sikre deg?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Vi blir bombadert av skumle virus!

  1. Jeg fikk noe sånt en dag her.. Kanskje to uker siden!
    Jeg fikk verken til å bruke nettsider, spotify eller msn, så jeg benyttet skolepc’en. Når jeg tok den gamle pc’en i bruk igjen, var alt greit.. Men vet ikke om det er forsvunnet :/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top