Aggressiv av å slanke seg!

Har du noen gang prøvd å slanke deg? Hvis du har, merket du at du kanskje ikke var til å spøke med da? For en forskning viser nemlig at de som har prøvd å slanke seg faktisk blir mer aggressive i forhold til de som nyter livet med normalt kosthold og noen godbiter i ny og ne. 

Forskningsgruppen bestod av en rekke amerkanske studenter og de fikk et valg som bestod mellom et eple og en sjokolade. Etter å ha spist eplen og sjokoladen, kunne forskerne se at de som valgte sjokoladen gikk for mer roligere valg av filmer, mens de som valgte eple gikk for mer voldsomme filmer. Nettopp denne aggressive tankegangen dukket opp ved flere valg av ting og tang noe som beviste at det kanskje er noe i dette.

Er det altså mer harmoni i sjokoladen eller lykkoladen som mange vil kalle den eller er dette kun tilfeldigheter? Selv har jeg merket at jeg blir glad om jeg har fått i meg en liten sjokoladebit for det virker som om kroppen blir stimulert på en mer harmonisk måte med sjokoladen enn uten. Faktisk kan man i perioder føle det slik at det nesten er bedre enn sex og få en bit sjokolade akkurat der og da.

Hva tror du, ligger det noe i dette studiet eller er det kun svada?

En av de beste sjokoladene jeg vet om er uten tvil Troika. Hvilken sjokolade er din favoritt? 

  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Aggressiv av å slanke seg!

  1. ja det er veldig sant det der,man tror man blir lykkeligere av å slanke seg å bli tynnere for da blir alt bedre og blabla,mn man blir fort slik som tenker på alt som ikke er lov når man slanker seg å da blir man lett deprimert.for man føler jo at man ikke kan kose seg i det hele tatt.seff burde man ikke hive innpå masse godt,mn har man lyst på f.eks sjokolade så ta en bit og nyt det lissm,det er vell mengden det kommer an på.

  2. Er nok noe i det ja, enig i det. Men, det er litt opp og ned.
    Jeg er ikke den som typisk slanker meg, selv om jeg nå er midt opp i en stor forandring av kostholdet mitt. Jeg har sagt til meg selv og er mer av den som gir meg selv lov til å spise, hvis det er spise jeg vil. Jeg kan kontrollere det, men merker jeg at kroppen trenger det og jeg er litt sliten og tom i hodet, så kan det hende jeg kjøper en sjokolade med på resten av matvare kjøpet 🙂
    Jeg tror også at den som slanker seg blir amper, fordi de går sulten, og man kunne helst sett å spist noe. Er man til vanlig et kakemonster, så blir man automatisk aggressiv når de ikke kan det.
    Da slanker de seg, eller er inne på feltet på en helt feil måte. 🙂
    Jeg nyter og er blid som ei sol! Jeg holder meg som regel til helgene, men skal jammen si jeg ryker noen ganger altså, ikke fordi jeg er sinna og irritabel for ting men fordi jeg fortjener det! 🙂 Hihi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top