Er det bare meg…?

…som synes fortsatt et grafikken på PC-en er tusen ganger bedre enn på konsoll. Jeg har sammenlignet flere spill og jeg blir liksom ikke i dus med grafikken på konsoll når jeg sammenligner med PC-en. Kantene på objektene på konsollspillene flimrer, de er kantede og jeg savner mer smooth grafikk når jeg koser meg med konsollen.

Selvsagt skjønner jeg at en konsoll på langt nær er like sterk som en PC og på langt nær like dyr, men når jeg først har tid til å kunne spille, så vil jeg gjøre det med det beste som finnes. For tiden min er dyrebar og vil kun bruke den på det beste.

Når jeg innstiller meg på at grafikken på konsollene er slik den er, så roer jeg meg ned, mens grafikkhoren i meg roper at dette er ikke godt nok og det hele ender meg at jeg løper tilbake til min kjære PC igjen.

Jeg har alltid sagt at man ikke skal sammenligne konsoller opp mot hverandre og jeg sier til alle at konsollene har sin egen sjarm om det er Xbox 360, PS3 eller Wii noe jeg fortsatt mener bestemt. For jeg liker godt alle mine konsoller og har hatt mang en glede av dem for å si det slik både alene og sammen med familien min. I det siste har jeg spilt Motorstorm Apocalypse på PS3 og har flere ganger tatt meg over å sikle med tanke på detaljene i spillet. For her har utvikleren gjort en meget god jobb på den grafiske biten, men om mitt øye er kritisk så ser jeg fortsatt at runde objekter er kantede og at det fortsatt flimrer litt i kantene til alle objekter.

Nei, jeg er og blir en grafikkhore til dimensjoner. I den siste tiden har jeg spilt Crysis 2 på PC og kjører spillet på maks grafikk med alle detaljer påslått og jeg sikler stort over det jeg ser og opplever. Dekkene på kjøretøyene er tilnærmet runde og alt av detaljer skinner mot meg. Grafikkhoren i meg får full tilfredsstillelse og jeg sitter med et stort glis om munnen.

Hvordan er det med deg? Er du like kritisk når det kommer til grafikk som meg eller tenker du ikke noe på det under kampens hete? Spiller du forresten noe i det hele tatt og tenker over dette i kampens hete?

Jeg er vel en dødende rase som fortsatt er stor fan av spill på PC og det blir stadig mindre og mindre av oss…

Nedenfor ser du coveret til Crysis 2 og det spillet jeg for tiden spiller!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Er det bare meg…?

  1. sv: Tusen takk :)) Det innlegget var mer ment mot enkelte fra fortiden min som er veldig glad i og slenge dritt, å fortelle meg at jeg ikke har problem psykisk 🙂
    Men takk for at du liker bloggen min :))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top