Hvorfor smaker mat bedre borte?

Dette er alltid noe jeg har tenkt på. Om man er på tur, er på besøk eller spiser andre steder enn hjemme, smaker maten bedre. Selvsagt klager jeg ikke på maten som blir servert her hjemme, men det er som om smaksløkene er så mye mer forsterket når man er borte. Smakssansene løper løpsk uansett hva man spiser eller drikker.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik, for man spiser jo den samme maten og drikker den samme drikken.

Opplever du det sammen og hvorfor er det slik? Finnes det noen logisk forklaring på dette fenomentet?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Hvorfor smaker mat bedre borte?

  1. Jeg tror ikke det er sånn at det er delt opp i gutter og jenter, men jeg tror det er litt favoritisering på ganske mange skoler!

  2. Rart det der at det smaker bedre. Men ofte tror jeg det er for da får du maten servert. Du har ikke laget det eller stått i matosen. Det å komme til duk og dekket bord er jo helt herlig. Men det smaker av og til bedre hjemme også.

  3. Enig med deg. Jeg synes alltid det er godt å få komme seg bort på middag, å slippe å styre med den, slippe å stresse og slikt. Kanskje derfor det smaker bedre…? Hm. Rart det der altså.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top