Tivoli på stua!

Jepp, som tittelen sier, så har vi faktisk et eget tivoli i vår egen stue nesten hver kveld. Det beste er at vi slipper å ruinere oss, for hvem vet vel ikke hvor mye det koster å streife rundt på et tivoli hvor man kan kjøpe lodd, prøve alskens aktiviteter og vinne gedigne bamser. Jeg for min del er spesialist på å dra opp bamser med klyper. Det koster 20 kroner og du får tre sjanser. Alltid kommer jeg hjem med en haug med bamser og vi har en stor søppelsekk med bamser som vi faktisk vurderer å gi til en barneavdeling på et sykehus eller kanskje til Frelsesarmeen.

Men tilbake til at vi hver kveld har et tivoli i vår egen stue. Når jeg sier det, så har vi selvsagt ikke plass til et slikt tivoli på stua, men det jeg mener er at hver kveld så koser vi oss med en runde Carnival Games. Spillet innehar over 25 forskjellige aktiviteter man finner på et tivoli og her slipper man å gå tom for penger. Alle barna inkludert oss voksne elsker spillet og vi konkurrerer om å bli best.

Minstemann er blitt en kløpper på spillet og det har hendt flere ganger at han har slått oss. Selv om styringen med Wii-moten kanskje ikke er helt stødig, så treffer han søren meg veldig godt. Spesielt å kaste piler på ballonger er hans favoritt.

Jeg liker også spillet veldig godt og har brukt en god del tid på å knuse barna i enkelte aktiviteter, men som oftest er det de som kan glise bredt og håne meg og madammen for at vi bommer og de treffer. Selv om barna er bedre enn meg i enkelte aktiviteter, så koser vi oss godt med spillet og inne mellom har jeg og madammen en egen konkurranse når barna har lagt seg. Man må jo finne ut hvem som skal rydde kjøkkenet dagen etter eller hvem som skal få massasjen den her kvelden.

For de av dere som liker å spille sammen med familien, få tak i spillet til Wii og kos dere godt med mange kjente og kjære aktiviteter dere finner på et tivoli…

Nedenfor ser dere sønnen vår som er dypt konsentrert og som tilslutt ble en vinner!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Tivoli på stua!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top