Ekte mannfolk gjør ikke husarbeid?!

…eller gjør dem det?

Helt fra jeg var en liten gutt, har jeg vært opplært til å hjelpe til hjemme både på kjøkkenet, vaske, rydde, stryke klær samt masse andre huslige ting. Da mamma levde hjalp jeg henne veldig mye med husarbeidet og nesten hver dag vasket jeg, lagde middag til resten av familien m.m. Jeg fikk slike ting inn med morsmelken så og si. Selvsagt er jeg glad for det og det gjør meg ingenting å hjelpe til med huslige ting. Jeg liker faktisk denne likestillingen, selv om madammen er en mye flinkere kokk enn meg, så kan jeg lage mat om jeg må trø til. For da jeg bodde hjemme var det en av mine daglige oppgaver.

har jeg selv egen familie og selvsagt tar jeg et tak i heimen om det så er å vaske, rydde, legge sammen klær, lage mat, skifte på senger, pusse støv. Ja, uansett hva det måtte være og om kveldene får madammen skikkelig massering. Så når kvelden kommer, vet jeg at den jobben jeg har gjort er bra og kan ta seg en velfortjent god natts søvn.

Hvordan er det hos deres familier? Er det likestilling som rår der eller blir det fort mammaen deres som gjør det meste innen husarbeid? Er du for likestilling eller kunne du mer enn gjerne ha tenkt deg at det var bare kvinnene som gjorde alt av husarbeid?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Ekte mannfolk gjør ikke husarbeid?!

  1. En mann er en som tør å vise seg fra alle sider. En som ikke trenger en penisforlenger(stor bil, stor hund, stor sykkel) for å vise at han er mann og en som ikke er redd for å skifte bleier, ta oppvasken osv. Det er slike menn vi ønsker:)
    Klem ifra Beccy*

  2. Da jeg bodde hjemme hos mine foreldre, måtte alle være med å hjelpe. Men så ble far syk, og nå er det bare min mor som jobber. Derfor er far hjemme og gjør alt av husarbeid, mens mor kommer hjem til middag og rene klær.. Litt omvendt i forhold til mange andre. =P
    Jeg bor nå for meg selv med kjæresten min.. Jeg har gjennom hele oppveksten min vært fokusert på at når jeg blir stor, så er husarbeid MIN oppgave.. Så slik vi har det, er at jeg gjør det meste, og om jeg trenger hjelp til noe, så sier ikke han nei:-) Føler det er mest riktig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top