Oppgrader din Webmail-konto NÅ!

I går kveld fikk jeg en mail som sa følgende;

Oppgrader din Webmail-konto NÅ!
Kjære E-post konto Eier, Denne meldingen er fra webmail multimediemeldinger skal alle webmail kontoeiere. Vi er nå oppgraderer vår database og e-postkontosenter. Vi er terminerende alle ubrukte e-postkontoer for å skape rom fornye kontoer.

For å hindre kontoen din fra å bli avsluttet, må du oppdatere denved å gi ut feltene nedenfor:

Bekrefte e IDENTITET NÅ E-post Brukernavn: ……………E-post Passord: ……………

Advarsel! En konto eieren som nekter å oppdatere kontoen sininnen syv dager etter å ha mottatt denne advarselen vil miste sin kontopermanent.
Advarsel Code: VX2G99AAJ

Takk,Webmail Administrator.

Det verste er at det finnes personer som faktisk går på dette der og som da åpner opp sin hotmail til vilt fremmede ved å fylle ut dette. Jeg vet ikke hvor mange jeg har hintet til at man ikke skal gjøre slik som er beskrevet på mailen og at dette er en form for “virusmail”. Dessverre går stadig nye personer på limpinnen og hvor jeg da må hjelpe ut av uføret enten med å fjerne viruset eller rett og slett formatere maskinen og legge inn alt på nytt igjen.

Aldri trykk på noe uten at du 110% sikker på at dette kommer fra en skikkelige kilde. Heller spør om det er noe du lurer på. Det er dette jeg sier til de jeg kjenner.

Facebook har også fått ufattelig mye viruslinker som folk trykker på uten å tenke på at dette var viruslink. Spesielt “Father checked his daughter up on webcam”. Dette er en viruslink og som man ikke bør trykke liker på selv om det ser spennende ut for noen.

Er det for godt til å være sant, så er det som oftest det!

Hvordan er det med deg? Er du en som trykker på alt mellom himmel og jord av linker uten å tenke over hva det var for noe?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Oppgrader din Webmail-konto NÅ!

  1. Trykker på ting jeg får fra venner jeg VET ikke har virus, men misstenker jeg at noe er virus trykker jeg ikke, har enda ikke fått virus pågrunn av msn, facebook og lignende sider.. *Stolt*

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top