Gutt kysser gutt – Æsj!

…men når jente kysser jente så er det veldig akseptert av begge kjønn. Merkelig hvordan dette har seg og hvor forskjellige jenter og gutter oppfatter kyssingen. Selv har jeg venner som har komet ut av skapet fra begge kjønn og det gjør meg ingenting, men jeg skal ærlig innrømme å si at jeg blir mer pinlig berørt når jeg ser eller hører om gutter som kysser hverandre enn jenter som gjør det samme. Hvorfor er dette fortsatt tabu. Er det fordi vi gutter fortsatt ikke er vant med gutter som kysser hverandre eller er det rett og slett slik at det ikke er noe problem at jenter gjør det.

Den samme følelsen får jeg også når jeg ser gutter sitte i fanget på hverandre. Det føles liksom litt merkelig ut enn om det hadde vært jenter som hadde gjort det samme.

Hvordan føler dere jenter når dere ser gutter kysser eller sitter i fanget på hverandre. Blir det like ekkelt for dere eller er det bare vi gutter som føler dette er tabu? 

Er det flere gutter som føler det samme som meg?

 Er dette noe som er normalt i dag mens gutter kysser gutter forsatt er tabu?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Gutt kysser gutt – Æsj!

  1. Det har jo med årene blitt en sånn venninne sak det der med å kysse hverandre, når jeg var i tenåra og i 20 åra gjorde vi ikke sånt i vennegjengen…og iallefall ikke gutta! Men det har blitt litt mer av guttekyssingen og da tuller de fælt med hverandre..særlig med alkohol innabords…
    Men i dag står mange frem som homofile og det er jo noe annet, det er ikke vennskapelig småtulling som venner gjør… det er alvor for disse.
    Jeg persolig syns de får gjøre hva de vil…glor ikke – snur meg heler ikke bort…det er ikke min sak hva de gjør.

  2. Jeg ser ikke problemet med noen av delene…folk får kline med hverandre hvis dem vil 🙂 Men det er kanskje fordi jeg har alltid hatt et åpent sinn…å det er ikke så mye som er tabu i mitt hode 🙂

  3. Du tenner vel på jenter, og ikke på gutter? Om du hadde tent på gutter også, så tror jeg nok du hadde likt å se to gutter kysse.
    -Domino

  4. Sv: Fantastisk å høre om menn som har et slikt syn på det, som aksepterer det, og som ikke har noe imot det 🙂 Jeg har en del homofile kompiser som jeg prater med, og de sier at de guttene som er MEST homofobe, er på sin side de guttene som har sex med gutter, eller som fortrenger sin lyst på andre gutter. Fascinerende egentlig 🙂
    -Domino

  5. Sv: Og med mennesker flest er det aldri ferdigfeid foran egen dør, so mind your own business er konklusjonen? 😉
    -Domino

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top