The Witcher 2 – stort og mektig!

Et av de rollespillene (RPG) jeg ser frem til i år er uten tvil The Witcher 2: Assassin’s of Kings. Spillet ser meget stort ut og tar deg med til en verden fyllt av kaos og hvor du som spiller skal få roen ned i regionen. På vår nasjonaldag lanseres spillet og jeg gleder meg stort til et nytt RPG-spill.

Det er utvikleren CD Project Red som står bak og de lover oss en unik spillopplevelse hvor spillet allerede har fått knakende gode kritikker rundt omkring spillverden. Den 17. mai lanseres spillet og den 18. mai anbefaler jeg deg altså å ta turen ned til din nærmeste spillbutikk og slå kloa i spillet, for det kommer jeg til å gjøre…

Mer snacks om spillet:
Du inntar rollen som Geralt, en profesjonell monsterdreper som ble trukket inn i den politiske uroen i kongeriket Temeria ved å bidra til å slå ned opprøret til The Order of the Flaming Rose, og som reddet livet til kongen ved å beskytte ham mot en Witcher-aktig snikmorder.

Med Assassins of Kings er du i sentrum for politiske hendelser, og du legger ut på en reise for å avsløre identiteten til en gruppe snikmordere som har tatt livet av regenter i de nordlige kongerikene. Undersøkelsene dine fører deg opp elven Pontar og inn det turbulente grenselandet mellom Temeria, Kaedwen og Aedrin, der du blir innblandet i en konflikt mellom de største verdensmaktene i spillet.

Det andre avsnittet i RPG-sagaen om The Witcher, Geralt of Rivia, har en svært fengslende og moden handling som setter nye standarder for tankevekkende, ikke-lineær spillfortelling. I tillegg til en storslått handling har spillet et originalt, brutalt kampsystem som på en unik måte kombinerer taktiske elementer med dynamisk action. En ny og moderne spillmotor som legger grunnlaget for vakre bilder og avansert spillmekanikk, tar spillerne med inn i den mest livaktige og troverdige verdenen vi noen gang har sett i et RPG-spill. En fascinerende historie, dynamisk kampsystem, vakre bilder og alt det andre som gjorde det opprinnelige Witcher-spillet så fantastisk, kommer nå i en mer avansert og velutviklet pakke.

Grafikken ser meget god ut og jeg gleder meg stort til å spillet det når den tid kommer!

Ønsker du mer info om spillet, så kan du finne det HER

Liker du rollespill i en eller anne form eller kjenner du noen som gjør det?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top