Det fabler for meg…

Et av de spillene jeg har sett frem til er uten tvil Fable III. For som en stor fan av serien, så gleder jeg meg som en liten unge til dette spillet. For de av dere som ikke har spilt Fable-serien, så er det i rollespillsjangeren du finner Fable. Historien er en viktig del av spillet og som er drivkraften som fører det som spiller videre inn i det komplekse spillet. 

Den 20. juni slippes Fable III til PC og det er en dag som for lengst er merket av i spillkalenderen min. Spillet skal slukes med alt det har å by på og jeg vet at jeg kommer til å bli hekta fra første sekund.

Mer om spillet:
I Fable III, det siste kapittelet i den kritikerroste Xbox 360-spillserien, kan både nye og gamle tilhengere begi seg ut på et storslått eventyr der kampen om kongemakten bare er begynnelsen på historien. Det har gått femti år siden hendelsene i Fable II, og Albion holder på å gjennomgå en industriell revolusjon. Men nå er kongedømmet i fare …

Du får oppleve å samle troppene og kjempe sammen med folket, stige til maktens tinder og oppleve hvor hardt det er å forsvare tronen. Valgene du tar underveis, endrer verdenen rundt deg, til beste for alle eller til beste for deg selv. Hvem kommer du til å bli? En evig opprører, tyrannen du gjorde opprør mot, eller en legendarisk monark som det kommer til å gå gjetord om i generasjoner?

Liker du eventyr/rollespill eller er det andre sjangere som fenger?

Det anbefales å se traileren – stakkars høne!

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Det fabler for meg…

  1. Når du skriver så godt om spillene får jeg kjempelyst å prøve dem ut, altså!
    SV: Var en veldig fin og koselig tur :- ) Vi var en del i ”turistgaten”, marked street, som var et veldig koselig strøk med masse suvenirbutikker og lignende. Skal gi deg beskjed om det er noe jeg lurer på! Har du forresten spilt Syberia? Startet med det, men dataen min bestemte seg for å klikke etter en stund… o:

  2. sv: tusen takk for koselig kommentar! Ja, det var utrolig godt å få reise vekk. Glemme hverdagen og bare kose meg.
    Hehe, takk. Skal prøve å skjerpe meg å få blogget mere 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top