Skitten 3

Okei, kanskje litt misvisende overskrift dette her, men faktisk om vi oversetter det jeg tenker på fra engelsk til norsk, så blir det “skitten”. Jeg regner med at det fortsatt er noen sjeler her som ikke skjønner hva jeg mener, så jeg får vel utdype meg enda litt bedre da.

 

Det jeg mener er DiRT 3. For de som spiller her inne, så er det et rallyspill som lanseres den 23. mai til PC, Playstation 3 og Xbox 360. Jeg gleder meg som et lite barn til spillet plopper i min postkasse om ikke så mange dagene og det skal bli litt av en opplevelse. For som en racingelsker jeg er, så har jeg selvsagt spilt de to andre DiRT-spillene.

Det spesielle med DiRT-serien er måten spillet fenger på. For det første er grafikken veldig detaljert og lekker. Man kan nærmeste speile seg i glansen av den skinnende lakken på bilene mens du ser solen sakte men sikkert krype ned mellom store fjell som skimtes i bakgrunnen. Omgivelsene lever sitt eget liv og gir deg følelsene av å kjøre i virkeligheten. 

DiRT-serien er også kjent for sin store variasjon og sine mange muligheter. Etter hvert som du vinner løp, åpnes nye baner, biler og gadgets opp slik at du hele tiden får blod på tann for å prestere. I denne versjonen av spillet har faktisk utvikleren tatt med baner i Norge og dette kan du f.eks. se i traileren helt nederst. I tillegg noe jeg alltid savner i bilspill, nemlig splitscreen. For det å kunne spille mot en kompis som står ved siden av deg er mye mer sosialt enn å sitte i hvert sitt hus og spille eller hva synes du?

nå er det snart bare å gjøre seg klar til et av årets bilspill hvor jeg er bra sikker på at også du blir hekta fra første meter på en støvete rallybane, om du vel og merke liker bilspill da. Jeg vet jeg kommer til å bli hekta og gleder meg som et lite barn. Nedtellingen til spillet slippes har jeg for lengst startet, så nå er det bare å vente tålmodig på at DiRT 3 skal lanseres.

Mer snacks om spillet:
Denne kritikerroste rally-franchisen kommer nå med en tredje utgave i serien. DiRT3 byr på flere biler, settinger, løp og arrangementer enn noen gang tidligere, inkludert mer enn 50 rallybiler som representerer det aller ypperste fra femti år med rally. DiRT3 har mer enn dobbelt så mange baner som hiten fra 2009. Spillerne starter som profesjonelle sjåfører på toppen av sin rallykarriere, og spillet byr på mange muligheter for å briljere med sine ferdigheter i kjøreoppvisninger à la Gymkhana.

Løpene i Finland foregår rundt byen Jämsä. Det er her, i landsdelen Jyvaskylä, at Rally Finland går av stabelen hvert år. Fartsprøvene går gjennom skoger, byer og forbi vakre innsjøer. Prøvene er kjent for å være utrolig kjappe og fulle av bakkekammer og hopp.

Løpene i Norge foregår i Hamar-regionen, i området der vinterolympiaden gikk av stabelen i 1994. Det er her Rally Norge arrangeres. Fartsprøvene går gjennom granskog, langs bobbanen og på skihopparenaen. Det dreier seg om tøffe tekniske prøver, der spilleren må lære seg å manøvrere på snø og sørge for å få maksimal uttelling av piggdekkene.



  • Delt skjerm
  • Baner på snø og is
  • Gymkhana – utfør stunts for å imponere fansen og bli stjernen i din egen Gymkhana
  • Klima
  • DC-område for øving på stunts og skrensing, ferdigheter og triks
  • Ulike tidspunkter på dagen
  • Party-moduser
  • Video-deling. Spill inn Gymkhana-videoer, og publiser dem direkte på YouTube

Liker du bilspill og er dette et spill du tror du kommer til å kjøpe?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Skitten 3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top