På operasjonsbordet…!

For en god del år siden ble jeg operert for menisk og etter en del år med fotball. Legen min sa at jeg måtte slutte med fotball dersom jeg skulle beholde knærne inntakt. I stedet anbefalte han meg å spille badminton, så sagt så gjort. Men før jeg kom så langt til å spille badminton ble jeg lagt under kniven for å fjerne menisken.

Under operasjonen var det meningen at jeg skulle sove, i hvert fall sa legene det. Men det verste av alt var at jeg lå våken nesten gjennom hele operasjonen og legene skjønte ingenting hvorfor jeg ikke sovnet, for medisinen skulle sørge for det. Men nei da, jeg lå lys våken og fulgte med på alt som skjedde via en skjerm som var like over meg. Der lå jeg og så at legene rotet inne i kneet mitt og jeg skal ærlig innrømme at det så ganske stilig ut. Fikk jo faktisk sett hvordan kneet så ut på innsiden og det er jo ikke hver dag man gjør.

Har dere opplevd noe lignende hvor dere har vært i en operasjon, men du har ikke såvet deg igjennom den og har kunnet se hva legene gjorde med deg? Er det bare meg eller er det flere som synes slikt er ganske stilig?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “På operasjonsbordet…!

  1. BADMINTON!!
    Har operert blindtarmen vekk, så ingenting, var i full narkose. Men nysgjerrigheten min tro til, og jeg sjekket hvordan en slik operasjon ble gjort på YouTube, ja, litt kult, faktisk. Men å se tarmene bli operert er litt annerledes enn bare blod og “kjøtt”….

  2. Metallrammen rundt operasjonslampen fungerer utmerket som speil – så jeg så når de skal meg opp da de tok Knerten med keisersnitt. Skal spare deg for detaljene.. 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top