YouTube med abonnement som koster penger?

Jeg har fulgt med litt i media og i den siste tiden har flere og flere spøkelser fra YouTube skuta dukket opp fra skapet. For visste du at det går såpass dårlig med YouTube at de taper på milliardvis av kroner. Årsaken skal i følge Google som eier YouTube være de høye kostnadene med servere.

Selvsagt kan man ikke forvente noe annet med tanke på alt som finnes av klipp på YouTube og jeg skjønner godt at dette koster penger å holde ved like. Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke Google klarer å ta inn mer reklamepenger enn det de gjør i dag, for med de forutsetningene som selskapet har med YouTube, så skal det jo være gullkantede muligheter. Flere og flere har gått i bresjen for at man skal betale et lite abonnement for å være del av YouTube. Dette for å dekke opp om kostnadene med å drive YouTube. Kanskje kan dette være veien å gå? Ikke vet jeg, men skal jeg være helt ærlig synes jeg de personene som sitter og selger annonser på YouTube gjør en slett jobb. For det finnes mange muligheter her. En annen ting er at Google vurderer å kjøre små reklamesnutter før hvert hovedklipp vises og det kan kanskje hjelpe på.

Hva tror du – hva ville du ha gjort for å tjent penger på YouTube – Er abonnement veien å gå? Hva synes du om at det blir mer reklame på You Tube eller bryr du deg katta i hele YouTube?

PS! Søk etter Gamereactor på YouTube og se alle innslagene som ligger der!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “YouTube med abonnement som koster penger?

  1. Google omsatte for ca. $8.5 milliarder i fjor, i følge Forbes, så noe pengemangel er det vel ikke snakke om. Og det er ikke akkurat mangel på reklamer på YouTube heller… rett som det er jeg går inn på en video får jeg også en 30 sekunder lang hundemat reklame fra USA.

  2. Det er nok reklame på YouTube og jeg håper de ikke begynner og legge på mere i forkant,
    11 – 13 sek med reklame før videoen er noe møkk. styr unna det YouTube.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top