Uventet…!

…eller ikke. I alle fall er jeg både litt skuffet og imponert på en og samme gang over E3-messen som nå pågår i Los Angeles. Skuffet er jeg over Sony og Microsoft selv om de har mye spennende på gang. Spesielt Microsoft med sin populære Kinect har veldig mye på gang med masse spill som vil støtte denne teknologien. Kinect er Microsoft svar mot Nintendos bevegelsesteknologi, men dessverre så er det litt mer innviklet med Kinect enn hva det er med Wii-mote og nunchuck. Kinect krever litt mer kalibrering samt plass. Det må være minimum 3 meter frem til kamera og der du står og det er ikke riktig alle stuene/gutterommene som har det. Ellers så skal det også nevnes at Kinect er en god del mer avansert enn Nintendos bevegelsessensor. Jeg hadde også håpet at Microsoft kanskje hadde annonsert en ny konsoll, men det gjorde de ikke.

Synes at Sony var litt slappe på årets E3-messe og hadde forventet enda litt mer krutt fra denne giganten innen spillverden, men E3-messen er ikke over ennå, så mer spennende kan skje ennå hvor nye ting avsløres i tur og orden. 

Det selskapet som imponerte meg mest var uten tvil Nintendo med deres presentasjon av Wii U. Deres nye konsoll ser både stilig ut og har mange muligheter. Spesielt når vi kommer til kontrolleren til Wii U som har en egen touchskjerm. Det vil si at man kan spille spill på denne skjermen. Tenk deg hvordan spillutviklere kan utnytte denne egenskapen i f.eks. rollespill hvor man kan bruke touchskjermen til å bestemme hvilke spells man kan benytte seg av. Så jeg ser for meg mange stilige spill med denne kontrolleren.


Her er Nintendo Wii U

Her er kontrolleren til Wii U med touchskjerm!

Ellers er jeg rimelig fornøyd med hva jeg har sett og hørt om mitt store favorittspill i år, nemlig Battlefield 3 og dette spillet kommer til å kicke godt når det blir lansert den 25. oktober. Betatesten starter i løpet av september og jeg gleder meg som en lite unge til å prøve det…


Her er et nytt skjermbilde fra Battlefield 3…

Har du fulgt med på E3-messen og er du fornøyd eller skuffet over messen så langt? Hvilke spill venter du med stor spenning på og som ble presentert? Hva tror du om Wii U?

Nedenfor ser dere en trailer som presenterer Wii U!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Uventet…!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top