Stor opplevelse!

Om du er en gamer, kan det hende du inn i mellom opplever noen store hendelser i løpet av et år. I løpet av kvelden vil jeg få oppleve noe stort og det kribler i hender etter å få startet opp 3DS-en med spillet i. Coveret ligger nå og håner meg med sitt åsyn like ved siden av tastaturet mitt. Selvsagt tenker jeg på Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D som blir lansert om to små dager til 3DS. Selv er jeg en stor fan av Zelda og har spilt alle spillene som har kommet ut til DS og Wii. Nå gleder jeg meg til i kveld hvor det blir massiv spilling av Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D.

Her er litt bakgrunnshistorie;

Shigeru Miyamoto, Zelda-seriens skaper, har ofte fortalt om hvordan han ønsker at spilleren virkelig skal føle at han eller hun befinner seg i det vidunderlige landet Hyrule. I Ocarina of Time til Nintendo 64 ble det tatt et stort skritt mot målet ved å tegne opp imponerende 3D-landskap som spilleren kunne bevege seg fritt i, men det er først nå med The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D at Miyamoto kan presentere en ekte 3D-verden hvor du som spiller ikke bare kontrollerer en figur på skjermen, men faktisk ser inn i Hyrule på ordentlig. Det finnes virkelig en hel verden på den andre siden av skjermen, og den er vakrere enn noensinne tidligere!

Det majestetiske Hyrule Field åpenbarer seg i full 3D så snart du forlater hjemmet ditt i Kokiri Forest, og slottet samt Hyrule Castle Town kan sees langt borte i horisonten. Når du senere står på toppen av Death Mountain og titter ned på Kakariko Village kommer du til å forstå hvorfor Nintendo valgte å gjøre om Ocarina of Time i ekte 3D!

 

Er du fan av Zelda og hvilket spill synes du er det beste?



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Stor opplevelse!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top