Ondsinnede rykter…!

Det er flere mennesker som inn i mellom deler sine tanker om livet med meg og om triste ting som har skjedd i livet. Selv liker jeg å kunne være til hjelp og lytte samt kommer med gode råd, for jeg vet at det finnes måter å komme seg opp på selv om man sliter. For det første er det viktig å “FEIE SIN EGEN DØR FØR MAN FEIER ANDRES!” For sladder og stygge rykter kan ødelegge mye for de som opplever dette. Derfor, tenk heller på hvordan du selv ville ha opplevd om f.eks. ondsinnede rykter hadde spredd seg som ild i tørt gress om deg. Nei, tenk på din neste, for hvem vet, en dag kan det være du som opplever dette.

Det andre som jeg mener er fornøuftig å tenke på er denne;
En foreleser Han tok fram en 500-lapp og spurte: “Er det noen som vil ha denne?” Alle rakte opp hånden. Så krøllet han den sammen og spurte en gang til. Alle rakte opp hånden. Så trampet han på den og spurte om det samme enda en gang. Alle rakte opp hånden. Da sa han: “Dette skal dere ta lærdom av, for uansett hvor stygg, skitten og ødelagt av livet noen er, så er han eller hun fortsatt like mye verdt.

Alle er like mye verdt uansett hvor man kommer fra eller hvordan man lever. Heller bruk dine egenskaper på å skape positivitet blant de du oppholder sammen med og se mennesker blomstre og gir deg gode opplevelser tilbake. For hver og an av oss har positive vibber inne i oss og det er nettopp disse vi må bli flinkere til å spre i rundt oss!

Med det vil jeg ønske alle sammen en riktig god helg!

Her er nok et bidrag av Frank Smestad Berg fra åpningsshowet for Snåsadagan og Snåsa Fiskefestival med låta Fruesko!

Hva synes du om låta?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Ondsinnede rykter…!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top