Den er blodtørstig og suger til seg det den kommer over!

Er det noe mange hater om sommeren, så er det nettopp den blodtørstige myggen. For de av dere som hater myggen, har jeg nå dessverre dårlig nytt. For denne sommeren kan bli grufull med tanke på horder av blodsugende mygg. For like over grensen har det vært yndige forhold for myggen med store snømengder samt at våren har vært bløt og mild. Dette har ført til at hunnmyggen kunnet overvintre godt under snøen og har hatt gunstige tider for legging av egg. Dette har nå gjort til at det florerer av mygg på på den andre siden av grensen til våre naboer i øst.

Med denne store mengden mygg, så forventes det en invasjon over til oss i Norge og at vi dessverre vil oppleve mengder med mygg utover sommeren og spesielt i innlandet. For de av dere som bor ut mot kysten så vil dere ikke merke like mye til denne blodtørstige skapningen som vi lengre inn i landet vil gjøre. 

Selv har jeg merket at det er mer mygg enn vanlig og det er nesten umulig å lufte ut uten at det kommer inn mygg. Spesielt på varme kvelder merkes dette godt. Er det noe jeg hater så er det mygg som f.eks. har kommet seg inn på soverommet og hvor du hører buzzelyden og ikke ser faenskapet. Vet ikke hvor mange myggtokt det har blitt i løpet av sommeren hittil, men noen har det dessverre blitt.

Er du/dere plaget av mygg der du/dere bor eller bryr du deg ikke så mye om myggen?

Her er en vits som har florert på blant annet Facebook om denne hersens myggen;

Æ ligg her i sænga mi å tenke på natta som va. Æ kjenne ei uimotståelig lyst
til å ta på dæ. Du kom uventet til mæ i den varme sommernatta. Det
som hendt mellom oss i natt finns i mine tanka. Du la dæ på min
kropp, sulten sugd du mæ te æ itj kunn lætt vær å rop…….høyt.
Det enaste som va igjen etter dæ var minnan å flækkan på lakne.

I natt ska æ vær klar når du kjæm, DIN SATANS MYGGJÆVEL!!


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Den er blodtørstig og suger til seg det den kommer over!

  1. Hater mygg!!
    Mammaen min liker godt og fiske, og elsker friluftsliv (noe jeg somregel ikke gjør), så hun drar meg med på alle slags turer, når jeg er hjemme igjen er det eneste jeg gjør er å klø. Mygghelvete.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top