Fysjom sier jeg bare!

Stakkars Nøtteliten som satt i toppen av et tre! I går skrev jeg om at kattemoren til de søste kattungene våre hadde fanget en fugl og dratt den med seg inn på kjøkkengulvet. I natt, like før jeg skulle legge meg fikk jeg nærmest sjokk. For med at det er varmt ute for tiden, har vi det ene vinduet stående åpent. Plutselig hører jeg noe som kommer inn utenfra. Jeg visste det var katten vår, men det jeg ikke visste var det hun hadde tatt med seg inn til kattungene.

For etter noen sekunder hører jeg knurring fra flere av kattungene og jeg løper til for å se hva som skjer. Da først ser jeg noe som er en god del større enn en mus eller en fugl. Jeg skyver kattungene unna mens de knurrer etter meg. Der, midt på stuegulvet ligger det søren meg et lite ekorn dødt og livløst med store skader i nakken og halsen. Blodig som bare rakkern lemper jeg ekornet i en pose og bærer det ute med kattemoren på slep.

Selvsagt ble det noen bilder av opplevelsen og jeg skal være helt ærlig å si at jeg synes synd på Nøtteliten som møtte katten vår på denne måten. Ingem skal komme å si at ikke kattungene får god lærdom på sin vei til å bli voksne katter…

…men igjen – fysjom!

Hva hadde du gjort i en slik situasjon hvor evt. katten din hadde bært med seg et dødt ekorn?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Fysjom sier jeg bare!

  1. Huff, stakkars ekkorn!
    Vi har ikke katt, men hunden våres er ikke helt tam. Den har aldri drept andre hunder eller katter, men fugler liker den og leke med, og plutselig er fuglen død. Jeg tror ikke Wilje er klar over at lekingen hennes fører til død..
    Søte katter dere hadde <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top