Dyrere mat og godteri – mer Harryhandel?

Mange vil nok si at dette har i grunnen ingenting å si om maten eller godteriet blir dyrere. Noen vil nok til og med juble for at godteriet får høyere pris. For en familie på seks, så er det alt annet en jubel når prisene stiger og spesielt på mat.

For etter vårens jordbruksavtaler med staten, lå det i kortene at maten måtte bli dyrere. Selv om vi alle gjerne vil ha trygg norsk mat, så går det en grense for hva man må betale. I dag får du søren meg ikke mye mat for 500,- og om du handler inn til helgen med det som trengs, så havner du fort over 1000,-

Det som kanskje irriterer meg mest er at importen av mat fra andre land er såpass streng at det er lite som slippes inn til landet. Jeg mener at man skulle ha fått valgt hvilken mat man skal spise om det er “kostbar” norskprodusert” mat eller “billig” mat fra utlandet. Valget skulle ha foregått ved butikkhyllene mener jeg. Selv tror jeg nok det hadde blitt en kombinasjon for familien vår, men nå har vi liksom ikke noe valg og må velge “kostbar” norsk mat.

Jeg skjønner godt at folk drar på Harrytur for å kjøpe billig mat i Sverige. For med at matvareprisene nå blir enda høyere her til lands, blir det enda mer lønnsomt å dra over grensen.

Les denne artikkelen så skjønner du hva det er snakk om når prisene på mat og godteri nå stiger igjen…

Hva mener du, betaler vi allerede for mye for mat og skulle det ha blitt mer åpent for import av utenlandsk mat slik at valget da hadde stått for oss forbrukere?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Dyrere mat og godteri – mer Harryhandel?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top