Vil ha de yngre!

Man skulle ikke tro det, men i den siste tiden har en ny trend begynt å vise seg rundt omkring i landet. For stadig flere og flere arbeidsgivere foretrekker yngre arbeidere til sine ledige stillinger. Tidligere har det vært annerledes hvor eldre arbeidere har vært foretrukket hvor de har hatt mer arbeidserfaring, men ikke nå.

Er du over 40 år så er i dag ikke helt førstevalget når det kommer til nyansettelser. Da er de under 40 år mer atraktive grunnet flere visjoner og pågangsmot. Jeg har mange år i arbeidslivet og mener at jeg fortsatt har en sterk glød til det jeg jobber med, nemlig Gamereactor og dette har seg i at jeg trives veldig godt å jobben og vil at både jeg og Gamereactor skal lykkes i det vi driver med.

Andre mener at jo eldre du er, jo bedre rustet er du i jobben på grunn av all erfaringen du har i tillegg til at du kjenner flere markeder og vet hvordan ting fungerer i arbeidslivet. Starter du en ny jobb og har fra før av lang erfaring innen arbeidslivet, så har du nok erfaring til kunne starte for fullt fra første sekund, mens de yngre må summe seg litt først før det klarer å få fullt fokus.

Hva mener du om denne saken. Er de eldre best når det kommer til å ansette folk i nye stillinger eller er det den fremadstormende yngre garde som bør satses på? Hva med en lett blanding mellom eldre og yngre arbeidsgivere?



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Vil ha de yngre!

  1. Jeg synes det er riktig å ansette yngre, men det er selvfølgelig visse ting man skal være obs på. For at de unge skal lykkes, tror jeg det er nødvendig å kunne støtte seg på de eldre med erfaring, for jeg kan helt klart se hvorfor arbeidsgivere vil ansette yngre: disse kan formes i deres bilde, og det blir enklere å få butikken/bedriften slik arbeidsgiver selv vil ha den. Men man må jo ikke glemme at de eldre kan ha like mye arbeidsvilje som oss yngre! Du bernt er jo et godt eksempel på dette, da du står på som ville søren for Gamereactor!
    En mix må til, men kanskje med et flertall av de yngre (så lenge det IKKE betyr at man må sparke noen some fungerer like bra)

  2. Helt klart en lett blanding, for som det blir sagt her så er det noe med erfaring som er viktig og kan være greit for de yngre og lene seg på og lære av, i mitt yrke ser jeg stadig at det kommer yngre jenter inn i salongen og det skal jo være slik også, men tror en del av sukseen til de yngre og salongen kommer av oss eldre som har vært der i mange år og har bygget opp noe solid og bra 🙂 Skal ikke kjimse av livs og arbeiderfaring, det er noe man kan komme langt med her i verden hvis man bare vil og jobber hardt så når man sine mål uansett alder 🙂

  3. Er best å ha ein balanse mellom unge og eldre arbeidarar. Har mykje med kva kvar enkelt har utdanna seg til og kva ein har gjort på i tidlegare år og slikt. Er man flink i det man skal jobbe med, så har alder ingenting å sei, synes eg då 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top