Sure sokker gir deg problemer!

Myggen stikker som besatt og det er horder av denne blodtørstige krabaten som surrer rundt hodet ditt. Kanskje skulle du skifte sokker. For afrikanske forskere har faktisk kjørt en test på dette og fant ut at myggen faktisk tiltrekkes av sure sokker. Nå vil produsenter av myggfeller lage denne lukten for å tiltrekke seg myggen.  

Har det gått flere dager siden du har hatt muligheten til å skifte sokker og de lukter død og fordervelse, så kan det være årsaken til at du er blitt et yndig objekt for den blodtørstige myggen.

Jeg har hittil i år merket veldig lite til både mygg, knott og klegg. Selv om jeg vet at jeg har blitt stukket, så klør det ikke. De i rundt meg hovner opp og klør seg nærmest til blods. Dette er søren meg merkelig for normalt bruker jeg også å hovne opp litt spesielt i begynnelsen av sesongen, men ikke i år. Har hovnet opp en eneste gang og hvor det klødde en liten timinutt før det ga se igjen.

Er det noe av det verste jeg vet, så er det å ha mygg inn på soverommet. Du hører de summer, men kan søren meg ikke se blodsugeren. Da begynner en klappjakt uten sidestykke hvor målet er å få has på myggen før man faller i dyp søvn. Det verste som finnes er å våkne opp om morgen hvor hovne og kløende områder på kroppen popper opp som paddehatter. Har opplevd det når jeg var yngre og faktisk en gang hovnet jeg opp i øyet på grunn av myggstikk. Jeg så ikke ut noen timer etterpå!

Nei, er det noe jeg ikke liker så er det myggen, knotten og kleggen.

Hva med deg? Reagerer du på stikk fra mugg, knott og klegg eller har du ikke merket så mye til dette på lik linje som meg! Synes du det virker logisk at myggen tiltrekkes sure sokker? 



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Sure sokker gir deg problemer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top