Anmeldelse av billige spill: Blur – artig bilspill for hele familien!

I tiden fremover vil jeg anmelde spill som har blitt lansert for en god stund siden og som du garantert vil finne i en tilbudskasse rundt omkring om du leter litt. Spillene skal passe alle aldre og være barnevennlige slik at du kan se hva som finnes av godbiter for f.eks. hele familien. Det første spillet jeg anmelder på denne måten er bilspillet Blur. Heftig bilspill som ligner Mario Kart på mange måter, men som har skikkelige biler og kraftfulle våpen til din disposisjon.

Endelig har spillutviklere begynt å lage spill hvor flere spillere kan spille samtidig i splitscreen. Har du hørt om Bizarre Creation? Tenker meg nok det ja. For om du har spilt bilspillserien Project Gotham Racing så har faktisk denne serien og Blur en ting til felles. Det er samme utvikler som står bak.

Project Gotham-serien er mer simulatorspill enn arcade, men Blur på mange måter er tvers igjennom arcadespill og er en moderne versjon av Nintendos meget populære Mario Kart. Dette er faktisk et godt racingspill og som blant annet får frem det sosiale med å spille. For mens andre bilspillutviklere kun gir oss muligheter å spille mot andre likesinnede i multiplayer via nettet, så satser Bizarre Creation på at hele fire personer kan spille samtidig og det i splitscreen på samme skjerm.

Dette gjør at spillet passer som både partyspill og ikke minst spill for hele familien. En oppskrift Nintendo er kjent for deres Mario Kart er muligheten å sende våpen i baken på motstanderen. Dette er noe utvikleren Bizarre Creation har adoptert i sitt Blur. For i spillet finnes det hele 8 forskjellige våpen som kan brukes ovenfor dine fiender og det gjelder å være taktisk om du skal klatre helt til topps på listene. I Blur finner du over 55 lisensierte doninger, 9 seksjoner som hver inneholder syv forskjellige baner.

I tillegg kjemper du i mot 18 motstandere som gjerne sender fra seg varmesøkende skudd etter deg om du ligger i deres vei. Se kjente landemerker fra byer som Barcelona, Los Angeles, Tokyo og London og det med flott detaljert grafikk. Kjørbarheten er akkurat slik du kan forvente av et slikt spill. Fartsfølelsen er stor og det gjelder å holde tungen rett i munnen om du ikke skal forsvinne ut i periferien.

De mange bilene, banene, modusene samt en massiv flerspillerdel, gir spillet meget lang holdbarhet. Lyden derimot er ikke så mye å skryte av, men når alt det andre er på topp, ja så kan man ikke klage. Er du på utkikk etter et bilspill hvor hele familien kan spille, ja så er Blur et godt valg hvor fire personer samtidig kan spille i splitscreen. Spillet vil du garantert finne til nice price eller sterkt redusert pris og med det vil jeg selvsagt anbefale deg det om du er ung eller gammel. Blur ble lansert til PS3, Xbox 360 og PC 28. mai i fjor.

+ Mye action, variert, kjøre opp til fire spillere samtidig

Ikke simulator

Karakter: 5

2 thoughts on “Anmeldelse av billige spill: Blur – artig bilspill for hele familien!

1. Stilig Bernt! 😀
    Denne vil jeg definitivt lete etter! Et spill som jeg likte særs godt var Split/Second. Enkelt og greit, samtidig som det var fult av action 🙂

2. splitscreen kan e jo husk fra e va lita (eh….yngre hehe). så d va ikke nå nytt som no har kommet. huske ikke spillet men d va bil. å e innbille me at d va på playstation…hvis e ikke tar heilt feil. ihvertfall, så har e spilt splitscreen for maaange år sia. litt forvirrende va d….men morro =D