Når trening kan bli moro!

Som dere for lengst har fått med dere, så liker jeg veldig godt å spille spill av forskjellige slag. En av sjangerne som jeg kanskje ikke har spilt så altfor mye av er treningsspill, men skal ærlig innrømme at jeg har sett mannen med ljåen opp til flere ganger med spill som EA Sports Active og Wii Fit. Om du følger et skikkelig treningsprogram med disse spillene, kan jeg love deg beinhard trening og ømme muskler. I tillegg kan du ved hjelp av din personlige trener sette opp en ukentlig eller månedlig plan. Jeg kan garantere deg at du kommer i form!

En annen spillserie som jeg uten tvil kan anbefale er Your Shape: Fitness Evolved 2012 som utvikles av Ubisoft og lanseres til Xbox 360 og Kinect før jul. Selv synes jeg spillet ser meget spennende ut og dette er noe av det du kan forvente deg av spillet:

“Your Shape Fitness Evolved 2012” er oppfølgeren til “Your Shape: Fitness Evolved”, det mest populære treningsspillet på Kinect. Etter tilbakemeldinger fra kunder, ble spillets oppbygging helt ombygd for å gjøre det mer brukervennlig og gi mer av det som spillerne ønsket å se.

Som et av de mest omfattende treningstilbudene på markedet, inkluderer Your Shape over 90 timer med forbedret og nytt innhold. Trackingen er også utviklet til et nytt nivå med helt nye gulvbevegelser, samt et bedre system for tilbakemeldinger som i stedet for å fortelle deg hva du gjør galt, også forteller deg hva du gjør riktig.

En ny og unik funksjon som heter “Run the World” gir spillerne muligheten til å virtuelt løpe gjennom gatene i New York, Paris eller London og se på severdighetene. Spillerne kan besøke “Your Shape Center” for å følge med på fremgangen, utfordre venner og se hvordan de klarer seg mot spillere fra andre i steder i verden som bruker de globale leaderboardene. De kan også dele resultatene på Facebook eller holde seg i form ved hjelp av verktøy som er tilgjengelig via mobilapplikasjoner. Med flere hundre millioner kalorier forbrent, er vårt mål at våre brukere samlet skal brenne 1 milliard kalorier innen utgangen av 2012. 

Hvem sier at trening kan bli kjedelig når man har slike muligheter? Er du en som bruker mye tid og penger på trening og som har en Xbox 360 stående? Da vil jeg anbefale deg dette spillet og jeg er bra sikker på at du garantert vil komme deg i form og selv kunne se hvordan treningen går med en rekke tall og forholde deg til. Synes du dette så interessant ut?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top