Hva er en blogg og kan vi kalles bloggere?

Jeg vet ikke hvor mange jeg blogger jeg leser gjennom et helt døgn, men noen blir det og spesielt om jeg vet at bloggerne skriver godt og har bra tekster. For det finnes mange måter å skrive en blogg på og noen fører kun et par setninger inn i bloggen sin, mens andre kan skrive side opp og side ned for å dele sine opplevelser med oss lesere.

Når jeg skriver en blogg, prøver jeg å skrive litt og ikke kun et par setninger, for i manges øyne er i grunnen det ikke noen blogg. På Gamereactor har vi en “lov” som sier at en blogg bør være lengre enn fem setninger for å kunne kalles en blogg. Om vi hadde tatt en titt her inne, så hadde det ikke vært så veldig mange blogger igjen hvor mange kun skriver et par setninger og legger til noen “random” bilder. Kan man kalle seg for en blogger da eller er det feil tolkning av hva en blogger egentlig er?


Her kan dere se masse blogger fra brukere av Gamereactor!
 
Selvsagt har mye av sinnstemningen mye å si på hvordan bloggen blir og om den blir kort eller lang samt om det er noe å skrive om. Jeg kan fort skrive fra to til fem, seks blogger i løpet av et døgn og de fleste bloggene blir skrevet om kvelden eller natten for så å ikke bli publisert før jeg virkelig vil det.

Hva mener du? Er det en blogg om det kun er skrevet et par setninger og lagt til en haug med bilder? Skal det til mer enn bare å legge opp en haug med bilder og si at dette er en blogg? Hva er en blogg egentlig?

Jeg har fått spørsmålet om hva en blogg er og hvorfor jeg skriver blogger. Selv liker jeg å skrive blogger og fortelle om ting som opptar meg. Om jeg har en eller flere tusen lesere bryr jeg meg ikke så mye om, men artig er det uansett. Foruten bloggen min her, så har jeg også en blogg på Gamereactor og den kan du finne her -> http://www.gamereactor.no/blog/bernt+erik/

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Hva er en blogg og kan vi kalles bloggere?

  1. Game Reactor har jeg vært innom flere gonger! Visste ikke at du blogget på den nettsiden 😀 Nice! Men det er helt sant det du sier! Det er ikke en blogg hvis du ikke har mer en fem setninger…. Jeg har skreve ganske lite i det siste, men det er et godt poeng det du sier der!

  2. Er veldig enig med deg, nå skriver jeg av og til bare korte innlegg og slenger ut ett par bilder, men som regel skriver jeg litt mer enn bare litt, og av og til blir det skrevet innlegg som jeg ikke poster før jeg føler for det! 🙂
    Håper du får en fin dag!

  3. Hmm… Det har jeg ikke tenkt over. Jeg tenker det kommer litt an på hva man vil formidle, bilder og tekst kan jo fortelle mye sammen. Dersom man legger ut bilder så bør det være sammenheng mellom bilder og tekst. Og så synes jeg det er kjekt med bilder som bloggerne selv har tatt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top