Status eller nerd?

I de siste årene har spillindustrien vokst enormt og stadig flere og flere kan beskrive seg som gamere. Dette skjer også mer og mer med jenter som finner veien til konsollene og PC-en. Vi er med andre ord kommet til et veiskifte hvor alle aldre og uansett kjønn spiller.

Dette er noe spillselskapene kan nyte godt av med større og større inntekter. Det blir solgt konsoller som aldri før og PC-en holder stand når det kommer til spilling. Det er artig å se at så vel som gamle personer som små barn gleder seg med å spille.

Det er mange “gamere” som har en eller flere konsoller i huset samt PC og noen spørs seg om dette er en form for status eller om man er totalt nerd som har alle disse konsollene. For ikke bare koster konsollene, spillene koster også en god del og med tanke på alle de store spillene som kommer i år, blir det vanskelig for mange å velge hvilke spill som skal kjøpes til hvilken konsoll.

Hvordan er det med deg? Er du en av de som har flere konsoller som du kan nyte eller fokuserer du kun på èn? Føler du deg som en nerd når du snakker med andre eller havner de også i samme bås?


Her er mitt kontor for et par år tilbake!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Status eller nerd?

  1. Man er jo ikke nødvendigvis en nerd fordi om man har flere konsoller. Kan jo være man kan tilegne seg kunnskap når man spiller. Har vel mer å si hvilken type spill man spiller tror jeg. Ha en finfin søndag:-)

  2. Jeg er retro og holder meg for de meste til gamle konsoller. Nintendo 64, Playstation, SNES osv, og av erfaring føles det ut som om man blir betraktet mer som en nerd avhengig av hvilke spill man spiller.
    Jeg vil si RPG-er har en større “Nerde” eller “geeke” status en FPS-er, som Call of Duty. 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top