Jeg er en døende art!

Det er en ting jeg har skjønt for lenge siden og det er at tiden min som PC-spiller snart er forbi. Flere og flere spill lanseres til konsoll uansett sjanger. Flere og flere spill kommer først til konsoll for så og portes til PC etter “mange lange” måneder med venting. For oss som helst vil spille på PC er dette skjebnesvangert og veldig trist. For selv om jeg elsker konsollene mine, så liker jeg best å spille på min trofaste og dyrebare PC. Spesielt skytespill er det jeg liker best å spille på PC-en. Når det kommer til andre spill, så kan jeg like gjerne spille på konsoll og bilspill, sportsspill, plattformspill føler jeg faktisk fungerer like godt på konsoll som til PC. Spill som i mine øyne fungerer best på PC er uten tvil skytespill og ikke minst strategi og simulator-spill.


Fra spillet Call of Duty: Modern Warfare 3

Flere og flere spillutviklere legger bort mulighet for å sette opp dedikerte servere for sine spill og spesielt Call of Duty-serien har dette blitt et “problem”. En annen stor aktør i spillbransjen som har valgt å gjøre dette er blant annet id Software og det med deres kommende og spennende spill Rage som lanseres til Xbox 360, PS3 og PC 7. oktober. For de av dere som ikke vet hva dedikerte servere er, så går det ut på at hvem som helst kan sette opp sin egen server og samle en gjeng for så å spille. Uten denne muligheten vil det også bli vanskelig å kjøre compoer på LAN m.m.

Heldigvis er det fortsatt noen som satser på PC-en som spillmaskin og da tenkjer spesielt på den svenske utvikleren Dice som har sverget over sin grav å satse på PC-en som spillmaskin på lik linje som konsoll. Spillet jeg tenker på er Battlefield 3 hvor Dice/EA var kjappe til å poengtere at det spillet ville få dedikerte server-muligheter som et motsvar til konkurrenten Activision med Call of Duty-serien.


Fra spillet Battlefield 3!

Er det slik at PC-en skal fases ut som spillmaskin eller vil det fortsatt være liv i denne “gamle” spillplattformen. Selv håper jeg ikke det, men konstaterer at PC-en er dalende spillplattform hvor det selges mest av spill til konsoller. Hva kan eventuelt gjøres for å beholde PC-en som spillplattform? Eller er slaget tapt for PC-en?

Nedenfor ser du en trailer fra en alphatest av Battlefield 3 som utrolig mange gleder seg til, deriblant meg!



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Jeg er en døende art!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top