Spill jeg liker: The Settlers 7: Paths to a Kingdom til PC!

Bygg taktisk, hold styr på dine resurser og ikke minst dine mange undersotter. Kjemp til deg viktige landområder og forsvar deg mot harde motstandere som gjerne vil se deg miste kongedømmet. Vær diplomatisk og tjen på dine venners gode lynne. Kjøp og selg varer og skap diplomatiske forbindelser mellom deg og dine naboer. Dette er ingredienser i et spill som fenger godt, men er det The Settlers slik vi kjenner det?

Jeg har alltid vært hekta på The Settlers og helt siden det første spillet så dagens lys i 1993 har jeg jublet for hver gang det har blitt lansert et nytt Settlers-spill. Det er noe spesielt med The Settlers-serien og måten den har fanget oss på. Oppbygningen, mulighetene og ikke minst strategien har fått oss klistret til serien. The Settlers 7: Paths to a Kingdom er bygd opp på samme måte som tidligere spill.

Det gjelder å få opp et velfungerende samfunn hvor du på best mulig måte utnytter dine resurser. Bruk dine diplomatiske egenskaper og skaff deg relasjoner til dine naboer og kjøp og selg varer. Oppgrader deg etter hvert som samfunnet vokser å se din lille landsby bli til en stor by hvor høye steintårn og et kraftig festningsverk beskytter deg mot fiender som prøver å gjøre livet surt for ditt kongedømme. Bygg opp en arme av soldater som forsvarer dine undersotter og dør for deg som konge.

 Også dette Settlers-spillet er bygd opp på samme måte som de andre spillene hvor du bygger opp et samfunn og hvor alle er avhengige av hverandre med de resursene som finnes. Noe av det første du bygger er selvsagt en som hugger tømmer noe som er viktig om du skal fortsette ekspansjonen din med nye bygninger. Så må du ha mat og her kan du finne dyr som går ut i skog og mark, fisk i elva og om du bygger opp jordbruk kan du få korn til brød. Det andre du må ha er stein og dette finner du i steinbrudd. Så gjelder det å finne kull, gull, jern for dette trenger blant annet dine soldater for å få våpen samt betaling for jobben de gjør.

Grafikken i spillet er meget god med mange fete detaljer og animasjoner. Det er en livlig grafikk hvor det skjer mye. Lyden er like god som alltid og setter deg i fin stemning. Du kan spille både alene og online og her finner du mange hundre timer spilletid. Selv om spillet ligner litt på Anno, så er det fortsatt Settlers vi spiller og gjør meg fortsatt til en veldig stor fan av serien. Om du liker slike strategiske spill, så anbefaler jeg deg The Settlers 7: Paths to a Kingdom.

Dette er et godt strategispill som jeg liker svært godt og som jeg selvsagt vil anbefale dere andre!



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Spill jeg liker: The Settlers 7: Paths to a Kingdom til PC!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top