Vedlikehold av datautstyr!

Jeg er vel kanskje en som mange av dere ville ha sagt hadde støv på hjernen og kanskje ligger det noe i det. For hver uke støvsuger jeg PC-en og tastaturet, pusser støv av høytalere, skjerm, mus, musmatte m.m. Spesielt inne i PC-en er jeg påpasselig å støvsuge. For det samler seg enormt mye støv i vifter på CPU-kjøleren, skjermkortet, strømforsyningen og ellers rundt i kabinettet.

Det er viktig for meg å holde mitt spillutstyr i orden med tanke på å evt. bevare det lengre. Jeg slår heller ikke på tastaturet eller musen hvis det går galt i spillingen. Da sender jeg heller ut noen kraftige banneord med sikkerhet på at barna sover sin dypeste søvn.

Også mine konsoller passer jeg på og støvsuger dem og ser til at barna behandler dem fint.

Like før jeg startet på jobb i går hadde jeg min ukentlige seanse og støvsuget PC-en mer eller mindre ren for støv. 100% ren blir den dessverre ikke for støvsugeren får ikke tak i alt finstøvet som setter seg inn i PC-en, men de verste hybelkaninene får oppleve støvsugerens vrede. Det er en ting du bør passe på er å holde i ro viftene mens du støvsuger for ellers kan du ødelegge lagrene i viftene og om du ikke passer på vil du få en ganske så ekkel slumrelyd.

Hva med deg – er du også en som tar vare på datautstyret med å vaske det, pusse støv og i så fall hvor ofte gjør du det? Har du opplevd at gamingutstyret ikke har fungert på grunn av for dårlig vedlikehold?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top