Høre sin egen stemme!

Er det noe jeg ikke liker så er det å høre sin egen stemme. Etter at terroristen sprengte regjerningskvartalet og drepte AUF-medlemmer på Utøya, har det kommet frem i media at han blant annet spilte spill som World of Warcraft og Call of Duty: Modern Warfare 2. Spillingen skal han ha holdt på med i ca. 1 år og det har i den siste tiden pågått en stor diskusjon om hvor vidt spillingen har påvirket terroristen. Selvsagt er det vanskelig å vite, men en ting er sikkert, planene som han har lagt til grunn for terroraksjonen ble startet lenge før han begynte å spille spill.

Selv har jeg blitt intervjuet av en rekke medier i Norge om det som har skjedd og NRK Hordaland var først ute, så kom NRK Sami og deretter ble jeg intervjuet av avisen Vårt Land. At man blir intervjuet er et tegn på at man begynner å bli litt kjent og at medier vet om mine aktiviteter her i spillNorge.

Å høre sin egen stemme er noe jeg slettes ikke liker og er ikke komfortabel med. Selv synes jeg stemmen min høres helt forvrengt ut på radio eller TV. Når noen filmer i familiesammenheng, prøver jeg faktisk å holde kjeft for ikke å “avsløre” stemmen min, men dessverre hjelper ikke dette særlig godt alle ganger.

Da NRK Hordaland intervjuet meg fikk jeg spørsmål om jeg trodde terrorsaken ville få konsekvenser for blant annet salget av voldelige spill som Battlefield 3 og Call of Duty: Modern Warfare 2, så svarte jeg…-> HØR SVARET MITT HER! (starter ca. 1.40 ut i innslaget)

Synes du stemmen min hørtes merkelig ut eller er det bare meg som synes stemmen min var snål? Når du hører deg selv fra film m.m., synes du at stemmen din høres forvrengt ut?



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Høre sin egen stemme!

  1. Han har sagt selv at spillingen bare var noe han sa for å få tid alene til å planlegge. Venner og sånn ville ikke komme på besøk når de fikk vite han hadde blitt hekta på spill.
    Nei, stemmen din hørtes ut som alle andre som er på radioen når forbindelsen ikke er helt i 100 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top