Vonde sammenhenger!

I den siste måneden har jeg blitt en form for kjendis og vært i media en rekke ganger. Dessverre er det i sammenheng med tragiske hendelser og som igjen har ført til at min ekspertise har blitt satt på hard prøve. Etter tragedien i Oslo og på Utøya, ble det veldig mye oppstyr rundt at terroristen spilte spill som World of Warcraft og Call of Duty: Modern Warfare 2. Disse spillene ble fort knyttet til om terroristen ble påvirket med å spille WoW og MW2 eller ikke. Selvsagt ikke, sa jeg til media og jeg sa også at salget av voldelige spill som Battlefield 3 og Call of Duty: Modern Warfare 3 ikke kom til å bli påvirket av terrorhandlingen sørpå.

Natt til i går var jeg også midt i smørøyet og da i sammenheng med brannen i Snåsa sentrum hvor et meget stort næringsbygg ble flammenes rov. Her gikk store verdier opp i røyk og mange mistet sine arbeidsplasser. Til alt hell gikk ikke noe menneskeliv. Jeg var på plass ca. en halv time etter at brannen ble meldt inn og fikk filmet en god del og tatt mange bilder. Spesielt filmingen ble veldig populær og noe media gjerne ville ha til sine sendinger.

Her er i alle fall noen av mediene som brukte filmklippene jeg tok opp fra den tragiske brannen;

Minneverdig hus lagt i ruiner – Trønder-Avisa -> i tillegg til intervju med meg!

Storbrann på Snåsa i natt – NRK Sami -> hadde en egen reportasje om brannen!

Med alt dette, har det også vært utrolig mye og gjøre både i jobbsammenheng med oppkjøingen til høsten/vinteren. Jeg har også brukt kveldene på å jobbe med kommende dataparty -> BondeLAN – NM i Battlefield 3 fra den 22. til 26. februar 2012. i tillegg til å skrive blogger, anmeldelser for diverse aviser og medier samt at det også har blitt noe spilling. Så det har i perioder vært en stresset tid, men slikt er jeg vant til…

Hvordan har sommeren din vært og har du hatt det travelt den siste tiden?  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Vonde sammenhenger!

  1. Oi , du har vert gjennom ein del du då. Trur ikkje at spel greie å påverke mennesker i ein så stor grad. Takk og lov ! Eg har hatt ein fin sommar så langt. Småproblemer og slikt innimellom, men ikkje noke å klage over i grunn. Ha ein fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top