Høye Fjell, Dype Daler – Hestespill til PC!

Datteren min er glad i hestespill og har brukt en god del tid på slike spill. Selv har jeg konstatert at det finnes veldig mange hestespill som er bra og gir barnet både lærdom og god underholdning. Pan Vision er blant de største når det kommer til distribusjon og utvikling av barnespill og i sommer har de lansert en hestespillserie som har fått navnet Springdale. Det første spillet vi har sett på i denne serien er ?Dype Fjell, Dype Daler? og her får barnet oppleve hendelsesrike rideturer ut i skog og mark, man må svare på hestespørsmål, navigere med HippoTechen. Du kan om du ønsker det, bygge din egen sprangridningsbane samt utforske de flotte omgivelsene i spillet hvor du må ri ned bratte fjellstier.

Ikke alle hester er like enkle å få kontroll over og du må bruke list og lemp til å lære deg hestens bevegelser og få den til å adlyde deg. En fjellklatrer er meldt savnet og du får i oppgave å søke etter denne fjellklatreren og redde den uheldige. Tren hesten i rideteknikk og bli en mester på sprangridningsbanen.

Det som overrasket meg mest i spillet var uten tvil grafikken. Utrolig detaljert hvor blant annet animasjonene på hestene var meget godt lagd. Det er sjelden å se at barnespill har såpass til grafikk og tiden fremover vil vi nok se flere spill med like høy kvalitet. Selv om grafikken er god, så krever ikke spillet all verdens av maskin noe som er gunstig for de som ikke har oppgradert PC-en i det siste.

Man bruker piltastene og mellomromstasten til å styre i spillet og dette fungerer meget godt. Lydene er også naturtro som du kjenner igjen fra virkeligheten. Det er mye å gjøre og mens du rir oppdager du stadig flere ting som må gjennomføres for å komme deg videre.

Jeg er imponert over måten spillet er utviklet og alle barn som interesserer seg for hest får her både god lærdom, underholdning og man blir satt på spennende utfordringer. I og med at spillet er på norsk vil selv de aller minste skjønne en del selv om noen av oppgavene kan være litt vanskelige. Jeg er imponert over måten spillet er lagd på og vil anbefale spillet til alle hesteglade jenter og gutter.

ANBEFALES!



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Høye Fjell, Dype Daler – Hestespill til PC!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top