Pass deg for dette ufyselige dyret!

Huff, er det noe jeg hater og som spesielt dukker opp om høsten så er det uten tvil lusa. Hvert eneste år kommer det skriv fra skola om at det er en luseepedemi og at vi må finkjemme barna for lus hver uke. Selv har vi faktisk fått lus påvist hos oss og det var noe herk. Alt av klær, sengeklær m.m. måtte kokes og vaskes grundig samt at det ble lusekur på alle mann. Smitten kom fra skolen og det skjer med at barna legger klærne inntil andres klær og lusa sprer seg videre.

Skjønner ikke hvordan det er mulig at det går så mye lus rundt omkring. At det ikke går an å få bukt med dette utysket. Det er er jo bare å passe på og ikke dele klær m.m. på skolen samt at foreldrene er påpasselige med å passe på barna, sjekke håret og sørge for at de i alle fall er lusefrie.

Heldigvis har ikke jeg hatt lus, men barna hadde det en gang og det er lite trivelig når du gjennomsøker håret og du ser at det er lus der – rett og slett ufyselig!

Har dere hørt om luseepedemi dere dere bor og har dere vært angrepet av dette fæle dyret?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Pass deg for dette ufyselige dyret!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top