Nok en gang får vi skylden!

At vi mennesker skal få skylden for ekstremværet synes jeg er å tøye strikken vel langt. At vi er delaktige, kan jeg gå med på, men ikke alene skyld i det som skjer. Menneskene har levd et lite millisekund på vår moder jord med tanke på hvor gammel jorden egentlig er og opp igjennom de mange millioner år har det vært både varmeperioder, istider m.m. uten av mennesker har vært delaktige. Derfor mener jeg at det som nå skjer en naturlig del av jordens og solsystemets syklus. Det vil si, uansett om vi mennesker fra nå av ikke ville forurenset noe, så kunne vi ikke ha forhindret klimeforandringene, på grunn av syklusen er slik. Vi går mot varmere tider og uansett hvor mye miljøskatter og avgifter vi må betale, så vil vi ikke klare å stoppe utviklingen som skjer. Da er det ikke annet enn å tilpasse tiden vi går i mot på best mulig måte.

Vi er mange mennesker på kloden, men i det store og hele så er vi bare en liten brikke i klimaet her og etter varmen kommer kulden og det vil bli ny istid på jorden, fortsatt noe vi mennesker ikke kan gjøre noe med. Slik har syklusen alltid vært og slik kommer den alltid til å være. Vi mennesker må bare innfinne oss i dette.

derfor blir slike rapporter i mine øyne litt feil og hvor de prøver å hjernevaske oss mennesker til å måtte betale mer i avgifter som de forskjellige landene finner på. Uansett hvor mye vi må betale, vil vi aldri klare å stoppe klimaet i å gå sin vante gang.

Selv er jeg selvsagt for resirkulering, rene energikilder m.m. og jubler hver gang nye teknologier som gir oss muligheten til å bruke disse rene energikildene. Så ikke missforstå meg, jeg er selvsagt inne for å gjøre jorden vår en bedre plass å bo på. Det jeg mener er feil, er å gi oss mennesker hovedskylden for at klimaet bare blir varmere og varmere, vi har liten innvirkning på det som skjer. Nei, tilpasse oss og bruk midler på dette i stedet enn å gjøre klimaskatter til ren melkeku for å bruke pengene på noe annet enn tilpasningen. Det er det jeg mener. Hvert enkelt land må tilpasses og da må man gjøre det på best mulig måte med å sørge for at pengene vi betaler inn går til dette formålet.

Hva mener du? Tar du på deg skylden for at klimaet endrer seg slik det gjør og er du villig til å betale penger til en melkeku som gjør alt annet enn å bruke penger på tilpasning?

Det er ikke jeg og nå bør våre penger øremerkes tilpasningspotten og ikke gå til å kjøpe klimakvoter eller andre klimatiltak som ikke har noen virkning uansett!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Nok en gang får vi skylden!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top