Nytt gratis barnespill til iPad og iPhone!



Til
iPad og iPhone finnes det mange gode spill for tiden og spesielt til den yngre garde finnes det mange spill. Selv har jeg testet ut en del barne og familiespill til iPad-en og en av de siste skuddene på stammen er det nye spillet med sofie i hovedrollen. I dette spillet finnes forskjellige aktiviter barnet kan gjøre i tillegg til å lytte på kjente og kjære barnelåter. I og med at vi nærmer oss jul, så finner du blant annet “På loven sitter nissen”, Rudolf er rød på nesen” samt en masse andre låter.



Spillet
er gratis, men ønsker du å høre og “spille” flere barnelåter, så koster disse en bitte liten slant. Jeg og barna har testet ut denne nye appen og er veldig godt fornøyd. Så nå vil jeg anbefale deg å laste ned denne gratis og om du vil ha flere barnelåter å velge i mellom, ja så er det bare å kjøpe disse etter ønske.



Fikk også servert en pressemelding om dette spillet og her er hva som stod i den;
?Sofie, syng, lek og lær? lanseres for iPhone og iPad og inneholder innledningsvis åtte kjente barnesanger. To av disse, ?Rudolf er rød på nesen? og ?På låven sitter nissen?, varsler at julen står for døren.

Spilldesigner Ole Ivanoff, som også står bak det populære Magnus & Myggen-universet, forteller at ?Sofie, syng, lek og lær? er starten på et nytt og omfattende barneunivers for barn i alderen 1 til 5 år. Heretter kan foreldre med barn i denne aldersgruppen klare seg med én enkelt app hvis de er på utkikk etter barnesanger, vende-/huskespill, puslespill og annet læringsinnhold.



Universet i ?Sofie, syng, lek og lær? vil hele tiden bli utvidet med nye sanger og spennende aktiviteter, så det vil alltid være nok av utfordringer for barn og lekesyke foreldre.

?Prosjektet har vært preget av svært høye ambisjoner helt fra starten,? uttaler Ole Ivanoff og fortsetter: ?Vi har investert tid og ressurser på å finne frem til de rette profesjonelle musikerne og sangerne ? vi ønsker å vise foreldre og barn respekt ved å levere et produkt av høy kvalitet.?



Om Sofie
Sofie henvender seg til de aller yngste barna.Sofie og bestevennen Muffe underholder i positive rammer med morsomme leker, enkel innlæring og kjente barnesanger.  Sofie er ikke bare Josefines lillesøster av utseende, hun er også skapt etter de samme pedagogiske prinsippene som Josefine. Det betyr et morsomt og lærerikt miljø hvor du trygt kan la barnet boltre seg og overlate styringen til Sofie, som naturligvis snakker norsk.

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Nytt gratis barnespill til iPad og iPhone!

  1. De så jo kjempesøte ut:)
    Men du, jeg har et lite spørsmål. Mario får Zelda til jul. Men så vi at det var 12 år grense på det. Han blir 10 i mars. Er han for ung for det spillet?
    Og han får også 3d Mario, har du hørt noe om det er bra?
    Klem ifra Beccy*

  2. Sånne type spill som gjør at jeg skulle ønske jeg enten hadde hatt iPad eller iPhone. Eller begge deler 😉 Det finnes, ikke som jeg vet, sånne type spill til android..

  3. SV; Tusen takk for svar! 😀 Det er godt det jobbes med iallefall! Du får gi meg ett hint om du vet noe mer, jeg er utrolig interessert i å få barnespill til android 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top