Dette blir bare bedre og bedre!

Som gamer kan jeg ikke annet enn å smile stort om munnen for tiden. Du snakker om mange gode spillnyheter og spesielt etter at spillmessen GDC åpnet sine dører i går. Da har den ene herlige spillnyheten etter den andre poppet opp. Jeg er regelrett i syvende himmel for tiden og tror det kan være vanskelig å få meg ned på bakken igjen. Jeg svever og svever her i det blå. 


Fin start på en herlig by!

Ikke mange timene siden ble et spill jeg virkelig venter på bekreftet (etter mange rykter) og spillet jeg tenker på er Sim City 5. Etter å ha tilbrakt mesteparten av min spillkariere med Sim City-serien, så gleder jeg meg som en liten unge til dette spillet kommer i løpet av neste år. I dag ble et filmklipp fra spillet lagt ut på Youtube og jeg har siklet i strie strømmer. Måtte faktisk hente en bøtte og sette nedenfor meg slik at siklet havnet der. 


Industriområde med en egen vannmølle som produserer miljøvennlig strøm!

For
et spill dette ser ut til å bli og for en grafikk. Maxis er og blir konger i mine øyne og etter å ha lest ting som kommer med i spillet, vil dette ta mye av min kommende tid på spillfronten når det slippes for salg i løpet av 2013. Håper inderlig at vi slipper å vente lenge ut i 2013 og krysser fingrene for at de kommer innen de fire første månedene. 


Fin utsikt utover byen din!

Hva vil så Sim City 5 inneholde:
– Ny grafikkmotor -> GlassBox.
– Dine avgjørelser vil gå utover bygrensene. 
– Utfordringer i å finne fornybare ressurser.
– Opplev klimaendringer og naturkatastrofer. 
– Samarbeid eller konkurrer mot dine naboer utenfor landegrensene.
– Alle simmene i byen ha jobber som de kan miste.
– Simmen kan kjøpe sine hus, få seg en karriere.
– Nye og moderne arkitekturer. 
– Mulig editor for å lage egne bygninger. 
– ++


Stort område å utvikle drømmebyen din på!

Om du ønsker mer info om Sim City 5, så vil jeg anbefale deg å ta turen innom www.simcity.com 

Hva synes du, ser spillet spennende ut og er det noe du kunne ha tenkt deg og spilt når den tid kommer? Har du spilt Sim City før og hvilket spill i serien synes du er best? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Dette blir bare bedre og bedre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top