Ønskedrømmen kan gå i oppfyllelse!

Selv om mange garantert kommer til å fnyse av denne ønskedrømmen, så kan jeg ikke annet enn å skrive om den. Som en tro gamer jeg er, har jeg selvsagt mine favorittspill og som jeg spiller ofte når jeg har tid. Selvsagt spiller jeg også andre spill, men det er noen spill(serier) i mitt gamingliv som virkelig har fått mye fokus. The Last Ninja er en spillserie jeg brukte mye tid på til Commodore 64. Dette var et spill som fanget meg med sine mange puzzles, mye action og hvor man hele tiden måtte tenke for å komme seg videre. Så har vi Need for Speed-serien. Dette er en serie jeg har elsket i alle de år og brukt veldig mye tid på og som virkelig fikk meg hekta på racingspill. Battlefield-serien vet dere om, men en serie som jeg kanskje ikke har nevnt så alt for mye i bloggen min er Sim City-serien. 



Denne
serien er vel faktisk den spillserien jeg har brukt mest tid på opp i gjennom årene. Å bygge min drømmeby har alltid vært stort og spesielt det å kunne ta i bruk andres bygninger som er lagd av andre Sim City-spillere har vært stort siden de første modsene ble lagd. For det spesielle med disse modsene er at man kan bygge opp byen i et mer eget inspirert design. Alt fra kjente og kjære bygninger til kjøretøy som man kjenner igjen fra det virkelige livet kunne man plante inn i sin metropol. 

Da Sim City 5 ble annonsert for noen dager siden, stod jubelen høyt her på kontoret mitt og jeg visste jeg kom til å bli frelst nok en gang. Det som ikke kom frem under annonseringen, var muligheten for å modde byen med sine egne bygninger. I følge nettsiden Shacknews vil utvikleren Maxis gi moddere muligheten til å lage sine egne bygninger (med mer) i en editor som vil finnes med i Sim City 5. Dette er som om ønskedrømmen min går i oppfyllelse med tanke på hvordan Sim City 5 i virkeligheten da blir. Kunne ikke ha vært bedre nyheter dette her for meg. Dessverre for oss som venter på dette spillet, så vil det ikke komme før i løpet av 2013 og det er lang tid å vente. 



Akkurat
nå drømmer jeg meg bort i Mass Effect 3 og har brukt en del tid på spillet. For et spill, for en historie. Dette er et av de beste rollespillene jeg har spilt på lange tider. Faktisk drømte jeg om spillet forleden natt og at jeg selv var med i det. Det sier litt hvordan Mass Effect 3 har preget meg. Om du ikke har kjøpt spillet, så anbefaler jeg deg å gjøre det. Du kommer aldri i verden til å angre. Tro meg.



Har noen gang ønskedrømmen din gått i oppfyllelse og hva gikk den ut på? Er det noe du drømmer om og som du håper blir noe av?
  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top