Sim City 5: Sett fra innsiden – del 1!

Et av spillene jeg gleder meg sinnsykt til er uten tvil Sim City 5. For ikke lenge siden ble det annonsert og at vil dukke opp i løpet av 2013 (jeg tipper innen første kvartal neste år). Spillet utvikles av Maxis og de har lagd en helt ny grafikkmotor (GlassBox) som skal kjøre spillet. Etter å ha sett både det første filmklippet og flere skjermiser så er jeg overbevist om at dette kommer til å bli et unikt spill med mye innhold. 

Det å lage en bysimulator er ikke enkelt, men alltid har Maxis klart å levere og det med sine spill. Faktisk er Sim City serien den mest spilte serien for meg og hvor jeg har brukt på hundrevis, kanskje tusenvis av timer. I dag har Electronic Arts og Maxis publisert et nytt filmklipp og på nytt blir jeg facinert. Dette skal bli så herlig!

Synes du dette ser bra ut eller er du en større fan av spill som Cities XL som ligner veldig mye på Sim City-serien? Er det ting i spillet du nå håper blir med som ikke har vært med i de tidligere spillene? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Sim City 5: Sett fra innsiden – del 1!

  1. Jeg liker nok Cities XL bedre, rett og slett fordi spillet er bedre enn Sim City. Sistnevnte har fordelen med at spillene kom ut veldig tidlig, og var nærmest i hver eneste husstand hvor det eksisterte pc’er.

  2. jeg trodde at den serien var død 😀 var en fin nyhet! 😀 håper det kjører på min maskin i nærmeste frammtid 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top