Været i påska?

Nå er det ikke så lenge igjen til påska og mange gleder seg stort. Det er et spørsmål som jeg nå får mye av for tiden og det er om hvordan været blir i påska og slik det ser ut nå, kommer vi her på Snåsa å få en brukbar påske med sol, fine temperaturer mesteparten av tiden, men vi kan få innslag av nedbør også og da mest som regn. 

Det kommer til å ligge ca. 60cm med snø i bygda og mer lengre opp i høyden. Så gode forhold til ski m.m. vil det i år være. I fjor var det ikke en snøflekk i bygda i påska og man måtte ganske høyt til fjells for å finne snøen. I år slipper man å dra så langt for å kunne står på ski. 

Når det gjelder resten av landet kommer det til å bli rimelig bra for de som bor i sør. Litt mer skyet og nedbør i starten før det klarner opp og blir ganske bra. For de i vest så blir det mye av det samme, kanskje litt mer nedbør og pålands vind. De som bor mot nord i landet får en påske preget med hummer og kanari. Sol, regn og snø. Det vil si det blir litt av hvert for dere i nord, dessverre. 

da er det bare å se om dette “langtidsvarslet” slår til noe jeg selvsagt håper, for nå vil jeg ha vårtemperaturer og masse sol etter en del uker med elendig vær. Snø og regn har preget været her på Snåsa de siste ukene med noen bitte små innslag av sol. Mens dere i sør har hatt vår lenge nå. 

Har du noen planer for påsken og hvordan tror du været blir der du bor? 


Idyllisk i solveggen!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Været i påska?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top