Kong Vinter melder sin ankomst…igjen

Er det en konge jeg helst ikke vil møte noe mer nå, så er det selveste Kong Vinter. Etter noen måneder med kulde, masse snø, is, regn og slaps, så vil jeg nå ha våren. Skal ærlig innrømme at jeg har vært en god del missunnelig på de som har bodd på sør og østlandet den siste uken med temperaturer på over 15 grader. De siste ukene her har det enten regnet eller snødd. I går hadde vi en halv dag med lettskyet pent vær hvor solen såvidt tittet frem, ellers har det vært mye grått og trist vær.

I dagene fremover vil vi dessverre få mer regn og når vi nærmer oss helgen og ikke minst påsken, ser det søren meg ut til at Kong Vinter kommer på besøk igjen. Arghhh! Nei, nå vil jeg ha vår og ikke mer vinter. Håpløst rett og slett, men dessverre lite vi kan gjøre noe med. Selv spådde jeg faktisk en fin påske, men den spådommen ser ut til å gå i vasken takket være Kong Vinter. For det er noen år siden vi hadde en skikkelig fin påske.

Ellers tror jeg ut i fra mine værføringer om at våren blir mildere enn det den normalt bruker å være, slik at vi får bedre og varmere vær etter hvert som ukene går er jeg bra sikker på. Spørs nok om at vi må gjøre oss ferdige med påsken før solen begynner å slikke oss solhungrige trøndere, i alle fall ser det slik ut.

nå er det bare å legge seg på vent på våren og krysse fingre for at det værmeldingene sier ikke stemmer og at Kong Vinter ikke dukker opp. Sjansene for at det skjer er dessverre minimale for både Yr og Storm melder kaldere vær med snø.

Hvordan har våren vært hos deg? Har du opplevd sol og temperaturer over 10 grader i skyggen?  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Kong Vinter melder sin ankomst…igjen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top