Kjøring for alle penga!



Om
ikke lenge kommer et bilspill jeg lenge har sett frem til og som for første gang kommer til PC. Bilspillet jeg tenker på er Ridge Racer Unbounded. Etter å ha sett en rekke skjermiser, filmklipp og lest en del om spillet på blant annet Gamereactor, er jeg ikke i tvil om at det ligner en god del på Burnout-serien. Spesielt dette filmklippet som dere kan se lengre ned i bloggen, fremstiller spillet nærmest som en Burnout-klone. For meg passer det godt, for jeg er en stor fan av Burnout og har brukt mange timer på blant annet Burnout Paradise som er helt unikt.



Ridge Racer Unbounded
inneholder også en egen editor som lar deg bygge dine egen bane og som du igjen kan dele med andre. Dette minner meg igjen på Trackmania hvor denne egenskapen finnes og som jeg tror kan gi spillet en god del lengre levetid. Flerspillerdelen er også noe jeg gleder meg til å prøve, for er det noe jeg liker godt så er det å konkurrere mot andre. Har ikke fått med meg om det er splitscreen-funksjon, men håper selvsagt på at det er det og hvor man kjøre mot hverandre. Det hadde også gitt spillet mer levetid i tillegg til mer hygge i familien. 

En annen ting som har fulgt Ridge Racer-serien er uten tvil det å skrense seg igjennom svingene. Dette følger selvsagt med i Ridge Racer Unbounded og er mer viktig enn noen gang om du skal klare å karre deg til topps. For skrensingen sørger for at du kjapt kommer deg ut av en sving og kan smekke på nitro for så å få en eksplosiv start på rettstrekningen. 



30. mars
kommer altså Ridge Racer Unbounded og jeg gleder meg stort. Elsker jo bilspill og jeg er veldig spent på hva PC versjonen har å by på i forhold til den som kommer til konsoll (PS3 og Xbox 360). Selvsagt blir det bedre grafikk, men jeg håper også at det er lagt til støtte for å koble til ratt med pedaler. 

Hva synes du? Liker du bilspill og om du skulle ha kjøpt Ridge Racer Unbounded, hvilket format ville du ha valgt spillet til? Hvilker bilspill liker du best? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Kjøring for alle penga!

  1. Elsker jo bilspill, hvem gjør vel egentlig ikke det?
    Men når det kommer til hvilken type, så tror jeg ikke dette blir noe kjøp for min del. I den ene enden av skalaen har jeg Forza. Bilspillet som jeg elsker over alle bilspill. Perfeksjonisme på sitt beste. Og på den andre enden har jeg Need For Speed, Test Drive og Driver. Litt forskjellige spill der, men de bygger på ideen om free-roam med biler. Kanskje Need for Speed har sklidd litt vekk fra det i det siste, men jeg må si at begge de nyeste spillene har holdt god kvalitet.
    Dette derimot? Meh, jeg har jo likt Burnout spilla, men jeg går litt fort lei av slik underrealistisk kjøring. Dessuten ser ikke dette spillet så alt for bra ut, da dette er ikke hva jeg husker Ridge Racer for. Det nærmeste av et slikt spill jeg gleder meg til er DiRT: Showdown, som ser veldig bra ut. Jeg er fan av Codemasters måte å lage spilla på, og jeg liker ekte biler (selv om de er overmodifisert i form av rallybiler)… Menmen, om det kommer en demo skal jeg ikke tvile et sekund på å laste den ned. De beste spilla er nemlig de du ikke vet at du gleder deg til 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top