Hva ser du etter?

Har fått hørt at jeg er flink til å snakke om film og komme med kommentarer over hva jeg synes. Det er moro å få høre det. Før hver film legger jeg et helt blankt ark fremfor meg og tenker at det jeg nå opplever skal fylle arket. En annen ting jeg også gjør er ikke å sammenligne hva jeg har sett før for det er ikke en film som ligner på en eller annen og da blir det dumt at man allerede fra starten gjør det.

Nei, alt fra blanke ark er det som gjelder. Så er det bare å “press play” og la seg bli underholdt av hva filmen har å by på. Selvsagt spiller også sjangere inn en del. Filmer jeg liker veldig godt er filmer med masse spesialeffekter og som helst skal ta pusten av meg og ikke tro er mulig å få lagd. Katestrofefilmer har blant annet masse slike effekter og da blir jeg klistret til skjermen. Om det har blitt lagd lignende filmer før, bryr jeg meg fortsatt ikke om og ser filmen med alt det den har å by på av effekter.

Selv om handlingen kan være tynn (noe mange filmer dessverre lider av), bare den klarer å underholde meg så er jeg fornøyd. Når det gjelder komedier, så er det viktig at at det ikke blir for mye humor. Her gjelder det for regissøren å finne den rette balansen. Faktisk liker jeg også romantiske komedier bare de ikke blir får klissete. Det finnes også veldig mange fine dramafilmer som kan få meg rørt.

Når det kommer til actionfilmsjangeren så er jeg mer åpen enn mange andre er. Her skal det mye til for en regissør å finne opp kruttet på nytt igjen, men har filmen en del spesialeffekter å by på så blir jeg fort fanget. Kanskje er jeg for lite kresen i forhold til mange. Ikke vet jeg.

Hva er det du ser etter når du skal se en film? Er du kresen eller åpner du også filmen med et blankt ark som ligger fremfor deg og fyller det inn etter hvert?

Bildet her er fra Men in Black 3 som kommer på norske kinoer i mai. En film som garantert kommer til å ligne de to første, men er det derfor grunn til å slakte den for det eller skal man åpne filmen med helt nye og blanke ark?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top