Det er søren meg ikke enkelt…

…å være værspåmann. Nesten hver eneste dag får jeg spørsmål om hvordan været blir og prøver med beste evne å spå været ut i fra mine målinger. Har fulgt med på været her på Snåsa siden 1987 og det har blitt en del værmålinger siden da, men fortsatt har jeg kanskje litt for lite grunnlag i forhold til de eldre spåmennene som finnes rundt omkring i landet. Å treffe på værspådommer er ikke enkelt og det er lite som skal til for at hele spådommen går i vasken. 

Tidligere spådde jeg været for Snåsningen og på mitt beste hadde jeg rundt 85% rett gjennom et helt år og da var jeg kry, men ellers har jeg ligget på rundt 70% rett. Som sagt, så er det ikke enkelt å spå været og da jeg spådde at vi skulle ha rundt en halv meter med snø til påsken, så trodde jeg det ikke var nysnø som skulle dukke opp. For nå er det straks en halv meter med nysnø. Det har snødd utrolig mye de siste par døgnene. 

da får jeg altså rett likevel selv om det så veldig mørkt ut for påskesnø med tanke på alt regnet som kom. Når det gjelder resten av april, så tror jeg vi kommer til å få en fin slutt på måneden med en god del sol og behagelige temperaturer i beste fall opp i mot 20 grader. Dessverre må vi belage oss på litt hummer og kanari de nærmeste dagene med litt snø, sludd og sol. Vinteren gir seg altså ikke med andre ord, men når påsken er over vil mildere luft trenge på og det blir mer regn i stedet for snø. 

Hvor befinner du deg i landet og hvordan er været hos deg for øyeblikket. Hvordan meldes været for der du bor i påsken?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Det er søren meg ikke enkelt…

  1. Vi har hatt sol og fint vær i dag. Litt kaldt i lufta. Noe hvitt dukket opp, men sola smeltet det. For litt siden hadde vi god vårvarme, men nå er det kaldere igjen. Så plantene min flytter ikke ut i drivhusskapet riktig enda. Så da er det mulig jeg venter med omplantingen også. Kjekt å se at det spirer og gror 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top